لزوم توجه به گردشگری سلامت در ایلام
کد خبر: 3842660
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
حجت‌الاسلام کریمی‌تبار تاکید کرد:

لزوم توجه به گردشگری سلامت در ایلام

گروه فرهنگی - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: موضوع گردشگری سلامت با توجه به پتانسیل‌های موجود در ایلام باید بیش از گذشته در استان ایلام مورد توجه قرار گیرد.

لزوم توجه به گردشگری سلامت در ایلام
به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام و‌المسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز 25 شهریور ماه در دیدار اعضای کانون اخلاق حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اظهار کرد: اخلاق حرفه‌ای و حرفه‌ای گرایی مبحث پیچیده‌ای است که ما باید به عنوان کشور اسلامی ملاحظات دینی را وارد این مبحث کنیم و اخلاق را بومی سازی کنیم تا مورد استفاده همگان قرار گیرد.
امام جمعه ایلام پس از شنیدن دغدغه‌های دبیر کانون اخلاق حرفه‌ای در خصوص طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان، افزود: استان ایلام به علت مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها از محدودیت‌های بسیاری رنج می‌برد که افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان علوم پزشکی طبعاً غیرمنطقی و غیر اصولی است.
وی در پایان خواستار توجه ویژه به بحث گردشگری سلامت هستیم که با ورود وزیر بهداشت به استان جویای این طرح می‌شوم.
در ابتدای این دیدار متین نصیری، دبیر کانون اخلاق حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی ایلام به بیان گزارش عملکرد یکساله این کانون پرداخت و اظهار کرد: مهمترین اقدام ما در یکسال اخیر برگزاری اولین جلسه شورای مرکزی مجمع تخصصی اخلاق حرفه ای وزارت بهداشت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، برای اولین بار در تاریخ دانشگاه است.
وی افزود: چاپ نشریه تخصصی رویش با همکاری دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور ایران، ارتش، تهران، گیلان، فسا، جهرم و البرز از دیگر اقدامات مهم این کانون است که این نوع همکاری در تاریخ کانون های فرهنگی دانشگاه بی سابقه بوده است.
عضو مجمع اخلاق حرفه ای وزارت بهداشت در ادامه به برگزاری سلسه ژورنال کلاب‌های اخلاق به همت کانون اخلاق حرفه ای در یکسال اخیر با موضوع "رضایت آگاهانه" و "HIV" در بیمارستان امام خمینی (ره) شهر ایلام اشاره کرد.
نصیری با بیان اینکه کانون اخلاق حرفه ای توانسته است شش کارگاه مهم و دوره ای را برگزار کند در خصوص برنامه‌های کانون در بخش فرهنگی نیز به اکران مستند راه قریب، بازدید از بخش مراقب های ویژه کودکان بیمارستان امام خمینی تحت عنوان "لبخند مهربانی" در روز جهانی کودک و پاکسازی طبیعت از زباله‌ها در روز جهانی محیط زیست اشاره کرد.
دبیر کانون اخلاق حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی ایلام در ادامه مهمترین برنامه‌های کانون در ترم تحصیلی جدید را برگزاری اولین دوره جشنواره طنز اخلاقی "قند پهلو"، بازدید از بخش اطفال بیمارستان امام به مناسبت روز جهانی کودک، کرسی آزاد اندیشی با موضوع اهدای عضو، برگزاری دو مرحله ژورنال کلاب و برگزاری چهار کارگاه آموزشی اعلام کرد.
دبیر کانون اخلاق حرفه‌ای در ادامه با اشاره به طرح افزایش ظرفیت دانشجویان علوم پزشکی گفت: این طرح بی‌تدبیر در راستای کاهش امنیت سلامت مردم گام برمی‌دارد و در صورتی موفق خواهد بود که معقول و طبق نیاز کشور باشد نه در شرایطی که کمبود فضای آموزشی، کمبود اتاق‌های بیمارستانی و نبود اساتید مجرب، دانشجویان و بیماران را در معرض مشکلات عدیده قرار داده است.
نصیری در پایان خواستار توجه بیشتر به شرکت دانشجویان در پیاده‌روی عظیم اربعین، و استفاده از توانایی‌های دانشجویان این دانشگاه برای انجام خدمات بهداشتی شد.
انتهای پیام
captcha