حمایت اتاق بازرگانی فارس از كسب و كارهای نوین و استارت‌آپ‌ها
کد خبر: 3842628
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳

حمایت اتاق بازرگانی فارس از كسب و كارهای نوین و استارت‌آپ‌ها

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس گفت: این کمیسیون در با رویکرد حمایت از کسب و کارهای نوین، استارتاپ‌ها و شناسایی معضلات و رفع آن‌ها تشکیل شده که مسائل تخصصی این بخش در پنج کمیته تخصصی این کمیسیون پیگیری می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، برای نخستین بار به‌همت كمیسیون فناوری، اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه، جلسه بررسی ایده‌ها و غربالگری استارت آپ‌ها به منظور جذب سرمایه‌گذار امروز، 25 شهریورماه در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد.
در این جلسه که با حضور مدیران گروه سرمایه‌گذاران نیک‌اندیش کارایا، مدیران کل دستگاه‌های دولتی، سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی نیز حضور داشتند چند تیم استارت‌آپ شهر شیراز به معرفی ایده و زمینه‌های فعالیت و اهداف و چشم‌اندازهای خود پرداختند که برخی از این استارت‌آپ‌ها توانستند از طرح‌های خود دفاع کرده و اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب کنند.
موضوع‌های استارت‌آپ‌هایی که موفق به جذب سرمایه‌گذار شدند در حوزه گردشگری، ساخت و ساز و عمران است. همچنین مقرر شد استارت‌آپ‌هایی که در این جلسه موفق به جذب سرمایه‌گذار نشدند پس از انجام مشاوره‌های تخصصی و بررسی ابعاد مختلف؛ ایده خود را جامع‌تر مطرح کنند.
در این جلسه یلدا راهدار، عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس گفت: سرمایه گذاری در استارت آپ ها از نوع سرمایه گذاری خطر پذیر است و این درحالی است که موفقیت استارت آپ نیاز به سرمایه گذاری و بودجه دارد.
وی با بیان جزییات شناسایی تیم‌های استارت آپ در استان فارس و شهر شیراز توسط کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس گفت: تاکنون در این کمیسیون توانسته‌ایم تعداد کمی از واقعیت موجود استان را شناسایی کنیم که در اجرای این طرح ایده‌های بسیار خوبی را کشف کرده‌ایم که برای رشد نیاز به سرمایه‌گذاری دارند.
راهدار اظهار كرد: استارت آپ‌ها با ایده‌های کارآمد و مناسبی در استان فارس وجود دارد که ما در اتاق بازرگانی فارس همواره در کنار ‌استارت‌آپ خواهیم بود و در تمامی مراحل رشد آن‌ها را همراهی كرده و تلاش می‌کنیم تا سرمایه‌گذاری مناسب برای آن‌ها فراهم شود.
وی افزود: همچنین سرمایه‌های زیادی وجود دارد كه دنبال كسب و كار مطمئن و سودآور برای سرمایه‌گذار هستند لذا اتاق بازرگانی فارس تلاش می‌كند تا زیرساخت‌های مناسب برای اتصال سرمایه‌گذاران و صاحبان ایده را به وجود آورد.
راهدار با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار برای استارت‌آپ‌های استان از برنامه‌های مهم ما در این کمیسیون است، اضافه کرد: متأسفانه در استان فارس و شهر شیراز موضوع سرمایه‌گذاری در این بخش جا نیفتاده است و ما در کمیته سرمایه‌گذاری فناوری اطلاعات و ارتباطات این اتاق تلاش می‌کنیم چارچوب‌های مناسب برای این مهم را طراحی و با همكاری بازیگران اكوسیستم فاوا استان آن را عملیاتی كنیم.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: این کمیسیون در دوره نهم اتاق بازرگانی فارس با رویکرد حمایت از کسب و کارهای نوین، استارتاپ‌ها و شناسایی معضلات و رفع آن‌ها تشکیل شده که مسائل تخصصی این بخش در پنج کمیته تخصصی این کمیسیون پیگیری می‌شود.
مهرداد سهرابی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس نیز در این جلسه گفت: کارآفرین و یا تیم استارت‌آپ باید سرمایه‌گذار را قانع کند که ایده کسب ‌و کار آن می‌تواند در حال و آینده بازار جذاب و پر رونقی را داشته باشد که استارت‌آپ‌های نوآور و خلاق بیشتر مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرند.
وی با تصریح اینکه ارتباط معنادار و دوسویه ای بین استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذار وجود دارد، گفت: درصورتی‌ که ارتباط مثبت و همسویی مابین سرمایه‌گذار و تیم استارت آپ ایجاد شود امکان همکاری بین این دو خیلی بهتر پیش خواهد رفت و سرمایه‌گذار درگیر روند کار خواهد شد.
سهرابی با تاکید بر ظرفیت‌های فوق‌العاده در بخش استارت‌آپ استان فارس گفت: استارت‌آپ‌هایی که برای سرمایه‌گذاری معرفی می‌شوند دارای پتانسیل‌های خوبی در بازار هستند که در صورت حمایت مالی می‌توانند موفقیت بسزایی داشته باشند.
انتهای پیام

captcha