جمع‌آوری 5 میلیارد تومان كمك‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها در فارس
کد خبر: 3842553
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
تاكنون انجام شده است؛

جمع‌آوری 5 میلیارد تومان كمك‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها در فارس

گروه اجتماعی ـ معاون توسعه مشاركت‌های مردمی كمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس از جمع آوری 5 میلیارد و 100 میلیون تومان كمك‌های مردمی در مرحله اول جشن عاطفه‌ها تاكنون در این استان خبر داد.

محمد مهدی كارگر، معاون توسعه مشاركت‌های مردمی كمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به برپایی جشن عاطفه‌ها طی دو مرحله در سال جاری گفت: مرحله نخست جشن عاطفه‌ها طی روزهای 7 و 8 شهریورماه جاری در استان فارس اجرا شد.
وی افزود: در این مرحله 567 پایگاه ثابت و سیار و همچنین قریب 300 پایگاه در سطح مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج در استان فارس برپا شدند كه تاكنون 5 میلیارد و 100 میلیون تومان وجه نقد و كالا جمع‌آوری شده است و نسبت به مشابه سال گذشته 36 درصد رشد داشته است.


اجرای مرحله دوم در 5 هزار مدرسه

كارگر با بیان اینكه مرحله دوم جشن عاطفه‌ها تنها ویژه مدارس اجرا می‌شود، زمان اجرای این مرحله را 10 مهرماه امسال اعلام كرد و گفت: این مرحله در 5 هزار مدرسه استان فارس اجرا خواهد شد.
معاون توسعه مشاركت‌های مردمی كمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس اظهار كرد: در این راستا 700 هزار پاكت را از هفته اول آینده میان مدارس استان توزیع خواهیم كرد كه این پاكت‌ها را در روز 10 مهرماه جمع‌آوری می‌كنیم.
وی گفت: در این روز جشن عاطفه‌ها با حضور مدیران كل آموزش و پرورش و كمیته امداد امام خمینی(ره) استان در یكی از مدارس شیراز به‌صورت نمادین اجرا شده و زنگ عاطفه‌ها به صدا درخواهد آمد.


كمك‌های جمع‌آوری شده در مدارس به كمیته امداد ارسال نمی‌شوند

كارگر این نكته را یادآور شد كه تمامی مبالغ جمع‌آوری شده در مرحله دوم كه در مدارس جمع‌آوری می‌شوند، توسط مدیران مدارس میان دانش‌آموزان نیازمند توزیع خواهد شد و تنها گزارش مالی مال آن به كمیته امداد ارسال خواهد شد.
معاون توسعه مشاركت‌های مردمی كمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس گفت: در آموزش و پرورش طرحی تحت عنوان خواهرخواندگی و برادرخواندگی مدارس اجرا می‌شود كه در این طرح كمك‌های جمع‌آوری شده در مناطق برخوردار میان دانش‌آموزان نیازمند خواهرخوانده هر مدرسه در مناطق محروم توزیع خواهد شد.
وی همچنین اظهار كرد: در سال گذشته 11 میلیارد و 400 میلیون تومان در جشن‌ عاطفه‌ها در استان فارس جمع‌آوری شد كه از این مبلغ 4 میلیارد و 760 میلیون تومان در آموزش و پرورش جمع‌آوری شده و میان دانش‌آموزان نیازمند هر مدرسه توزیع شد.
انتهای پیام

captcha