«ستارگان دانش» علاقه‌مندان به كتاب را فراخواند
کد خبر: 3842345
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
در شیراز؛

«ستارگان دانش» علاقه‌مندان به كتاب را فراخواند

گروه فرهنگی ــ مسئول كتابخانه عمومی ابوریحان شیراز از برگزاری مسابقه كتابخوانی «ستارگان دانش» در این كتابخانه خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا بیستم مهرماه در این رقابت شرکت کنند.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه عمومی استان فارس، محمدرضا ابراهیمی، مسئول کتابخانه عمومی ابوریحان شیراز، امروز، 24 شهریورماه با اشاره به این مسابقه گفت: «ستارگان دانش» چهارمین دوره از مجموعه مسابقات کتابخوانی کتابخانه ابوریحان شیراز با عنوان «بزرگان ایران زمین» است که این دوره درباره سه دانشمند بزرگ ایران شامل ابوریحان بیرونی، زکریای رازی و ابوعلی سینا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات از سال گذشته و با محوریت معرفی بزرگان ادبی فارسی و دانشمندان ایران رقم خورده است، گفت: در شهریورماه سال گذشته و همزمان با بزرگداشت ابوریحان بیرونی اولین دوره این مسابقه با عنوان «ابوریحان‌شناسی» برگزار شد و دومین دوره این مسابقه در مهرماه سال گذشته و همزمان با بزرگداشت سه ادیب نام‌آور فارسی با عنوان «مهرپارسی» زندگی نامه حافظ، مولانا و شمس تبریزی را به رقابت گذاشت.

ابراهیمی با بیان اینکه سومین مسابقه کتابخوانی در دی‌ماه و به‌مناسبت بزرگداشت خواجوی کرمانی و امیرکبیر فراهانی برگزار شد، اضافه کرد: چهارمین دوره این مسابقه به سه دانشمند بزرگ ایرانی اختصاص دارد که علاقه‌مندان کتاب‌هایی را درباره ابوریحان بیرونی، زکریای رازی و ابوعلی سینا را مطالعه خواهند کرد.

وی یادآور شد: کتاب‌های «ابوریحان بیرونی؛ اختراعات، اکتشافات و فن نجوم» اثر جلال‌الدین همایی، «واضع قانون شفا؛ مروری بر زندگی و آثار شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا» تألیف حنیف قلندری، زیر نظر علیرضا مختارپور و «زکریای رازی» نوشته امید فلاح‌زاده منابع معرفی شده برای این مسابقه هستند.

مسئول کتابخانه عمومی ابوریحان شیراز با تصریح اینکه زمان شرکت در این رویداد تا بیستم مهرماه خواهد بود، گفت: از 10 برگزیده این مسابقه کتابخوانی تجلیل خواهد شد.

ابراهیمی همچنین گفت: علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت حضوری از طریق دریافت پرسش‌نامه از کتابخانه عمومی ابوریحان و برخی دیگر از کتابخانه‌های عمومی شیراز، یا به‌صورت غیرحضوری از طریق دریافت پرسش‌نامه از وب‌سایت اداره کتابخانه‌های عمومی شیراز به‌نشانی www.shirazpl.ir و ارسال پاسخ‌ها به رایانامهaboreyhan.library@gmail.com در مسابقه شرکت کنند.
انتهای پیام

captcha