افزایش ۴۲ درصدی استفاده از فضای مجازی در فارس
کد خبر: 3842336
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

افزایش ۴۲ درصدی استفاده از فضای مجازی در فارس

گروه اجتماعی ــ فرمانده نیروی انتظامی فارس با بیان اینکه ۴۲ درصد استفاده از فضای مجازی در این استان افزایش داشته است، به شهروندان توصیه کرد که قبل از ورود به این فضا اطلاعات لازم و کافی را کسب کنند.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار سرتیپ رهام بخش حبیبی، فرمانده نیروی انتظامی استان، امروز، 24 شهریور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 42 درصد استفاده از فضای مجازی در فارس افزایش داشته است، گفت: این امر افزایش 29 درصدی جرایم فضای مجازی را به‌دنبال داشته است.

وی به شهروندان توصیه كرد كه قبل از ورود به فضای مجازی و استفاده از امکانات و خدمات این عرصه، اطلاعات لازم و کافی را در این خصوص کسب کنند.

فرمانده انتظامی فارس با تأكید بر اینكه رسانه‌ها برای افزایش آگاهی مردم در این خصوص همراهی کنند، گفت: علاوه بر برداشت‌های غیرمجاز، ارتباطات غیرمشروع یکی از آسیب‌های جدی فضای مجازی محسوب می‌شود که اگر آگاهی شهروندان ارتقا پیدا کند، شاهد کاهش این آسیب‌ها خواهیم بود.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فعالیت‌های 5 ماهه ابتدای سال جاری پرداخت و گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس در یک عملیات بیش از یک تن مواد مخدر را در مرزهای شرقی استان و در شهرستان نیریز از یک خودرو و طی عملیاتی مسلحانه کشف کرده است.

وی بیان كرد: سه روز قبل و پس از کسب اطلاع در خصوص تلاش یک باند مواد مخدر برای انتقال محموله‌ای به استان فارس، پلیس مبارزه با موادمخدر ضمن شناسایی این باند، موفق به توقیف خودرو و دستگیری اعضا و کشف بیش از یک تن انواع مواد مخدر شد.

رئیس پلیس فارس همچنین گفت: پلیس فارس از ابتدای امسال 42 باند بزرگ تهیه و توزیع موادمخدر را منهدم، بیش از 500 خودرو، 43 دستگاه موتور، بیش از 8 هزار قاچاقچی، حمل کننده و توزیع کننده دستگیر و بالغ بر 25 تن مواد مخدر کشف کرده است.

وی با اشاره به افزایش 16 درصدی کشفیات موادمخدر نسبت به سال قبل، گفت: در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اقدامات تأثیرگذاری اجرا و پلیس فارس موفق به توقیف بیش از هزار خودرو و دستگیری نزدیک به 2 هزار نفر قاچاقچی شده است.

فرمانده نیروی انتظامی فارس یادآور شد: در بحث قاچاق کالا 74 پرونده ویژه تشکیل و ارزش کالاهای کشف شده 190 میلیارد تومان ارزیابی شده است.

حبیبی از افزایش سرقت‌های خرد از ابتدای امسال در فارس خبر داد و گفت: به نسبت افزایش سرقت‌ها مبارزه با سارقان گسترده‌تر شده که افزایش 30 درصدی کشفیات اموال مسروقه و دستگیری سارقان گواه این مدعا است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 30 باند سرقت شناسایی و 78 سارق دستگیر شدند، گفت: این افراد به 710 مورد سرقت اعتراف کرده‌اند.

این مقام انتظامی با بیان اینكه سرقت به عنف با استفاده از اسلحه سرد یکی از جرایم امسال بوده که تعداد زیادی از مجرمان در این ارتباط شناسایی و 6 باند هم متلاشی شده است، گفت: 76 خودروی سرقت شده از ابتدای امسال تاکنون کشف و به مالباختگان عودت داده شده است.

حبیبی در خصوص اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در استان، گفت: شب گذشته در ارتباط با یکی از این طرح‌ها در شیراز 16 سارق دستگیر شدند و به 111 سرقت اعتراف کردند و از آنان 10 قبضه اسلحه گرم و 11 خودرو کشف و توقیف شده است.

وی با اشاره به دستگیری 300 تبعه خارجی غیرقانونی و کشف 43 قبضه سلاح سرد در عملیات دیروز طرح ارتقای امنیت اجتماعی در فارس، گفت: یکی از اخبار تلخ بحث تصادفات است که عمدتاً به دلیل بی دقتی راننده حادث می‌شود.

حبیبی گفت: خوشبختانه امسال 6 درصد کاهش فوتی 14 درصد کاهش مصدومان تصادفات را شاهد بوده‌ایم، اگرچه حتی یک قربانی تصادفات هم زیاد است. بی‌توجهی به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه، تجاوز به چپ، رعایت نکردن حق تقدم و خستگی و خواب آلودگی از عوامل اصلی وقوع حوادث رانندگی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

captcha