لبیک‌گوی حسین(ع) غیرت دارد
کد خبر: 3842103
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

لبیک‌گوی حسین(ع) غیرت دارد

گروه اجتماعی ــ امام جمعه رامسر غیرتمندی و ادای مسائل عبادی همچون اقامه نماز تحت هر شرایط را از ابعاد شعار لبیک یا حسین دانست و افزود: انرژی گرفتن از نام و یاد خدا در سخت‌ترین شرایط از دیگر ابعاد شعار لبیک یا حسین است.

لبیک‌گوی حسین(ع) غیرت داردحجت‌الاسلام حسین تقی‌پور، امام جمعه رامسر در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: ندای «لبیک یا حسین» دارای محورهای مختلف و دامنه وسیعی است و علاوه بر ابعاد نظامی، محورهای عبادی، خانوادگی، فردی و اجتماعی را نیز دربر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه، برخی لبیک یا حسین را اینگونه معنا می‌کنند که ما در میدان جنگ به شما اقتدا می‌کنیم و اگر دشمن بخواهد به مرز ما حمله نظامی کند سلاح به دست گرفته و در میدان جنگ حاضر می‌شویم، افزود: منحصر کردن شعار لبیک یا حسین فقط به دفاع از مرزهای کشور و همراهی نظامی با امام در مواقع نبرد با دشمن، جفا به نهضت عاشورا است.

تقی‌پور بیان کرد: لبیک یا حسین در بعد مسائل عبادی به این معنا است که هرگاه کار من با نماز همزمان شد نماز اولویت دارد و همه آحاد ملت از استاد دانشگاه و حوزه تا اصناف و بازاریان باید به امر اقامه نماز اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه، یکی از محورهای لبیک یا حسین، غیرت داشتن است، افزود: در مسائل خانوادگی کسانی که حسینی‌اند باید غیرتمند باشند و همانطور که غیرت حضرت عباس(ع) و حضرت «اباعبدالله» ضرب‌المثل بود مقلد امام نباید متجاوز به غیر باشد یا غیری را به حریم خانواده خود راه دهد.

تقی‌پور با تأکید بر اینکه متجاوز به حقوق مردم، نمی‌تواند غیور باشد، اظهار کرد: انسان غیور به حریم غیر تجاوز نمی‌کند و اجازه نمی‌دهد هر کسی ارتباط خانوادگی با آنها داشته باشد.

وی غیرتمندی و ادای مسائل عبادی همچون اقامه نماز تحت هر شرایط را از ابعاد شعار لبیک یا حسین دانست و افزود: انرژی گرفتن از نام و یاد خدا در بدترین و سخت‌ترین شرایط از دیگر ابعاد شعار لبیک یا حسین است که امام حسین(ع) حتی در بحبوحه جنگ از آن غافل نشد.
انتهای پیام

captcha