تشریح برنامه‌های سوگواری دهه سوم محرم در حرم شاهچراغ(ع)
کد خبر: 3842067
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

تشریح برنامه‌های سوگواری دهه سوم محرم در حرم شاهچراغ(ع)

گروه اجتماعی ـ در دهه سوم محرم‌الحرام، مراسم‌ سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن تسلیت ایام محرم‌الحرام گفت: طبق روال هر ساله مراسم‌های سوگواری ایام محرم و صفر در این حرم مطهر برگزار می‌شوند.

وی افزود: در دهه سوم محرم‌الحرام، مراسم‌های سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی با حضور گسترده زائران و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت از محل موقوفات مرحوم آیت‌الله سیدمیرزا عنایت‌الله دستغیب برگزار می‌شود.

سلامی با بیان اینكه این برنامه‌ها شامل سخنرانی مذهبی و مرثیه‌سرایی هستند، گفت: طی این ایام حجج اسلام محقق، چوگانی و جاوید از مدرسان حوزه و دانشگاه به سخنرانی مذهبی در این حرم مطهر می‌پردازند.

معاون فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) ادامه داد: همچنین مداحانی نظیر ابوالقاسم ساجدی، كاظم محمدی، سیدعباس انجوی، محمد شریف‌زاده و خلیل نگهبان نیز طی این شب‌ها به مرثیه‌سرایی و عزداری در این حرم مطهر خواهند پرداخت.

وی با بیان اینكه این مراسم‌ها از 29 شهریورماه جاری آغاز خواهد شد كه به‌مدت 10 شب ادامه دارند، گفت: زمان برگزاری این مراسم‌ها از بعد از نماز مغرب و عشاء هستند ضمن اینكه مكان آن‌ها هم حرم سیدمیرمحمد(ع) انتخاب شده‌اند.

سلامی در پایان از تمام زائران، مجاوران و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت جهت حضور در این مراسم‌های معنوی و كسب فیض دعوت كرد.
انتهای پیام

captcha