پیش‌بینی افزایش ۲۵ درصدی زائران اربعین در فارس
کد خبر: 3841919
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

پیش‌بینی افزایش ۲۵ درصدی زائران اربعین در فارس

گروه اجتماعی ــ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس از پیش‌بینی افزایش ۲۵ درصدی جمعیت زائران فارس در ایام اربعین حسینی امسال خبر داد و گفت: ناوگان حمل و نقل برای جابه‌جایی زائران اربعین آمادگی کامل دارد.

به گزارش ایكنا از فارس، علی‌رضا سیاهپور، مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، امروز، 23 شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش‌رو بودن اربعین حسینی گفت: سال گذشته از استان فارس در قالب یك هزار و 390 سفر قریب به 50 هزار زائر اربعین عمدتاً از طریق مرز بین‌المللی شلمچه به عتبات عالیات و كربلای معلی اعزام شدند و امسال پیش‌بینی می‌شود با افزایش 25 درصدی زائران مواجه باشیم.

وی با اشاره به اهمیت توان لجستیک استان فارس در زمینه ناوگان حمل مسافر و تاثیرگذاری آن بر استان‌های همجوار، گفت: ناوگان فعال حمل و نقل عمومی مسافر استان 3 هزار و 572 دستگاه خودرو را شامل می‌شود.

سیاهپور گفت: این تعداد خودرو شامل 897 دستگاه اتوبوس، 1360 دستگاه مینی بوس و 1326 دستگاه سواری كرایه عمومی تحت پوشش 130 شركت حمل و نقل مسافر است و بیش از 6 هزار و 800 راننده به شکل مستقیم در این حوزه خدمات رسانی دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به برگزاری جلسه حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین در این استان، گفت: ناوگان حمل و نقل مسافر استان فارس برای جابه‌جایی زائران اربعین فارس و استان‌های همجوار آمادگی کامل دارد.

وی همچنین گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه، در قالب 370 هزار سفر بیش از 4 میلیون و پانصد هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری كرایه، به شکل درون و برون استانی جابه جا شده‌اند.

سیاهپور بیان كرد: سال گذشته نیز در قالب 962 هزار سفر بیش از 11 میلیون و چهارصد هزار مسافر به نقاط درون و برون استانی فارس جابجا شده اند كه از این حیث فارس رتبه چهارم كشور را در جابجائی مسافر داشته است.
انتهای پیام

captcha