نام‌نویسی 27 هزار نفر از فارس برای مراسم اربعین
کد خبر: 3841915
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

نام‌نویسی 27 هزار نفر از فارس برای مراسم اربعین

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان حج و زیارت فارس با بیان اینکه ثبت‌نام در سامانه سماح برای زائران اربعین الزامی است، از نام‌نویسی ۲۷ هزار نفر از این استان در سامانه مذکور خبر داد.

علیرضا زینلی، رئیس سازمان حج و زیارت فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به نام‌نویسی متقاضیان شركت در پیاده‌روی اربعین گفت: ثبت‌نام متقاضیان در سایت سماح سازمان حج و زیارت الزامی است در غیر این صورت زائران امكان خروج از مرز را ندارند.

وی افزود: متقاضیان جهت ثبت‌نام به دو طریق می‌توانند اقدام كنند یكی مراجعه مستقیم به سامانه https://samah.haj.ir و دیگری مراجعه مستقیم به دفاتر و شركت‌های زیارتی مجاز كه هم‌اكنون 145 دفتر مجاز در سطح استان فارس مشغول به فعالیت هستند.

زینلی ضمن هشدار به زائران كه مراقب افراد سودجو باشند، گفت: مبلغ ثبت‌نام در سامانه سماح حداكثر 25 هزار تومان است و هیچ ویزایی لازم نیست اما داشتن گذرنامه الزامی است.

رئیس سازمان حج و زیارت فارس اظهار كرد: در استان فارس تاكنون 27 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام كرده‌اند كه به لحاظ آماری رتبه پنجم كشور را داریم.

وی با بیان اینكه ثبت‌نام زائران اربعین تا هنگام اربعین ادامه دارد، در عین حال به زائران توصیه كرد كه ثبت‌نام را به روزهای آخر موكول نكنند.

زینلی یادآور شد: بعد از ثبت‌نام زائران در سامانه سماح و پرداخت وجه مورد نیاز، كارت زائر صادر می‌شود كه همراه داشتن این كارت با گذرنامه برای خروج از مرز الزامی است.

انتهای پیام

captcha