طنین «لبیک یا اباالفضل(ع)» مردم دارالارشاد اردبیل در یوم‌العبّاس
کد خبر: 3841209
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴

طنین «لبیک یا اباالفضل(ع)» مردم دارالارشاد اردبیل در یوم‌العبّاس

گروه اجتماعی- مردم حسینی دارالعبّاس اردبیل امروز، ۱۸ شهریورماه همنوا با مسلمانان سراسر کشور و جهان ندای «لبیک یا اباالفضل(ع)» در یوم‌العباس سر دادند و بار دیگر با علمدار دشت کربلا اعلام وفاداری کردند.

طنین «لبیک یا اباالفضل(ع)» مردم دارالارشاد اردبیل در یوم‌العبّاسبه گزارش ایکنا از اردبیل، طنین لبیک یا اباالفضل امروز، ۱۸ شهریورماه سراسر دارالعبّاس اردبیل را فرا گرفته و مردم حسینی اردبیل امروز همنوا با مسلمانان سراسر کشور و جهان ندای «لبیک یا اباالفضل(ع)» سر دادند و بار دیگر با علمدار دشت کربلا اعلام وفاداری کردند.

امروز مردم عاشورایی اردبیل در میدان عالی‌قاپوی این شهر جمع شدند و با ندای «لبیک یا حسین(ع)، «لبیک یا اباالفضل(ع)»، «الدخیل یا ابالفضل(ع)» و «هیهات من الذله» به نوای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) پاسخ دادند.

میدان عالی قاپوی اردبیل مملوّ از جمعیتی بود که با چشمانی گریان و دلی اندوهگین و مالامال از غم و اندوه در یوم‌العبّاس جمع شده بودند تا با امام حسین(ع) و یاران باوفایش پیمان تازه کنند و در مصائب دشت کربلا عزاداری کند.

مردم حسینی از استان‌ها و کشور‌های محتلف نیز امروز خود را به پایتخت حسینیّت رسانده بودند تا در روز تاسوعای حسینی در ماتم قمر بنی هاشم اشک ماتم بریزند.

عزاداران حسینی که از کشور‌های خارجی امروز در اردبیل حضور دارند شور و حال خاص معنوی مراسم روز تاسوعای اردبیل را وصف‌ناپذیر دانسته و دلیل حضور خود را بهره‌مندی از این فضای معنوی عنوان می‌کنند.

تجمع عظیم مردم حسینی اردبیل در روز تاسوعای حسینی زبانزد همگان بوده به طوری که تمامی خیابان‌های منتهی به میدان عالی قاپوی اردبیل مملوّ از جمعیت عزادارانی می‌شود که در مصیبت حضرت عباس(ع) و امام حسین(ع) در روز تاسوعا بر سر و سینه می‌زنند.

خیابان‌ها و میادین دارالارشاد اردبیل که از چندین روز مانده به ماه محرم با برگزاری آیین سنتی طشت‌گذاری سیاه پوش می‌شود در یوم‌العبّاس حال و هوای خاصی به خود گرفته و بیرق‌های سیاه در میدان عالی قاپوی اردبیل بر افراشته شده است.

این اجتماع عظیم که در حال برگزاری است بار‌ها از شبکه‌های مختلفی ملی و بین‌المللی صدا و سیما پخش شده تا این حضور منجسم مردم اردبیل که یک‌نوا «الدخیل یا ابالفضل(ع)» را سر داده‌اند به گوش جهانیان برسد.

در این تجمع عظیم مداحان و شعرای اهل بیت(ع) از مصائب امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل(ع) گفتند و سوگواران حسینی به عزاداری پرداختند.

امام حسین(ع) سند قرآن و بازوی امّت اسلامی است
حجت‌الاسلام میثم فیاضی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در مراسم امروز تاسوعای حسینی در اردبیل اظهار کرد: محرم ماه تربیت دینی و بهار عقلانیت است و باید از این فرصت استفاده کنیم.

فیاضی افزود: اگر امروز مؤمنان جمع شده‌اند تا روز تاسوعا عشق و علاقه خود را به امام حسین(ع) نشان دهند به این دلیل است که حسین(ع) دانشگاه عظیمی در دنیا ایجاد کرد تا این دانشگاه درس تربیت، عشق ورزی، وفاداری، حریت و آزادگی را برای تمامی بشریت آموزش دهد.

وی مقابله با ظلم وتعدی و تجاوز را از اهداف قیام امام حسین(ع) برشمرد و بیان کرد: امام حسین(ع) مکتبی در جهان عالم ایجاد کرد که به بشریت رشد و تعالی داد چرا که این امام بزرگوار به تعبیر یکی از مورخان بزرگ فرانسوی بضریت را آزاد کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با بیان اینکه مکتب حسین(ع) مکتب حریت و آزادی است تا بشریت را از اسارت آزاد کند، گفت: یکی از شخصیت‌های مهم آمریکایی نظر می‌دهد که موفقیت شیعه به حدی بالاست که نمی‌تواند تیر‌های ما بزند بال آن را بزند به طوری که شیعه دارای یک بال سبز انتظار که امیدهندهاست، بال سرخ به نام عاشورا که شیعه را شکست ناپذیر کرده و زرهی به نام ولایت‌پذیری دارد که تهدیدناپذیر است.

فیاضی تصریح کرد: جامعه اسلامی به ویژه عالم تشیع به دنیا اعلام می‌کند که اگر امام حسین(ع) در کربلا ایستاد و ندا داد «هل من ناصر ینصرنی» امروز با تمام وجود اعلام می‌کنیم نهضت حسین همیشه زنده است و تابع حسینیم و با حسین بیعت می‌کنیم.

وی امام حسین(ع) را سند قرآن و بازوی امت اسلامی دانست و اظهار کرد: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم با این اندیشه و مکتب امام حسین(ع) در جبهه‌ها حاضر شدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل افزود: سیدالشهدا(ع) هیچ گاه دست به سوی دشمنان دراز نکرد و اندیشه مقاومت در عالم را امام حسین(ع) گسترش داد.

فیاضی تصریح کرد: اباعبدالله الحسین(ع) به عهد پروردگار عالم عمل کرد و وجود خود را فدای آن کرد تا اسلام و دین را زنده نگه داشته و به دنیا اعلام کند از خط اسلام خارج نمی‌شود.

وی گفت: امام حسین(ع) به ما درس داد در مقابل طاغت و ظالم و هر جایی که حق الناس به نام حثوق بشر ضایع می‌شود در برابر آن ایستادگی کنید تا دشمنان اسلام بدانند تربیت یافتگان مکتب پیامبر(ص)، حسین(ع) و عباس(ع) هستیم و ذره‌ای از اصول خود عدول نمی‌کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل بیان کرد: امروز ما با لبیک با حسین(ع) در مقابل تمامی حیله‌های دشمنان ایستادگی می‌کنیم که تجمع عظیم ۲۰ میلیون جمعیت از جای جای دنیا در روز اربعین در کربلا نمودی از این امر است که با امام حسین(ع) بیعت می‌کنند.

یادآور می‌شود؛ همزمان با مرکز استان در سایر شهر‌ها و مناطق مختلف استان نیز برنامه‌های عزاداری روز تاسوعا با نوای «لبیک یا حسین(ع)»، «لبیک یا ابالفضل(ع)» و «الدخیل یا اباالفضل(ع)» با شور و حال خاصی برگزار شد.

انتهای پیام

captcha