ویژه‌نامه شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) منتشر شد
کد خبر: 3841089
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶

ویژه‌نامه شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) منتشر شد

گروه جامعه ــ ویژه‌نامه اینترنتی شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) به همت محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور)، در پایگاه حوزه‌نت منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ به‌مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، و شهادت حضرت علی اکبر‌(ع)، ویژه‌نامه اینترنتی شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) به همت محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور)، در قالب 10 سرفصل و ارائه بیش از 45 مطلب در اختیار کاربران در پایگاه حوزه‌نت، منتشر شد.

فضایل اخلاقی حضرت علی‌اکبر(ع)، شبیه‌ترین افراد به پیامبر(ص)، حضرت علی‌اکبر از مدینه تا کربلا، بانوی زهد و فضیلت؛ لیلا، مادر حضرت علی اکبر(ع)، درس‌هایی از زندگی نیمروزه یک جوان عاشورایی از‌ جمله مطالب خواندنی است که این ویژه‌نامه در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در ابتدای این ویژه‌نامه می‌خوانیم: «علی‌اکبر فرزند بزرگ امام حسین‌(ع) شبیه‌ترین مردم به پیامبر‌(ص) در خلقت و اخلاق و گفتار بود. شجاعت، دلاوری، بصیرت دینی و سیاسی او، در سفر کربلا به‌ ویژه در روز عاشورا تجلی کرد. در کربلا حدود 25 سال داشت. اولین شهید عاشورا از بنی هاشم بود. در کنار پدر بزرگوارش دفن شده و به این خاطر ضریح امام شش‌گوشه است. به نظر می‌رسد در جریان حادثه کربلا و به ویژه هر چه روز عاشورا نزدیک‌تر می‌شد و خطرها و سختی‌ها شدت می‌یافته، علی اکبر و عباس به عنوان دو یار معتمد ایشان، پیوسته همراه امام حسین بودند و در آن هنگامه‌های پرغوغا و هولناک، چشم از پدر برنمی‌داشتند و هر لحظه مترصد فرمان و دستور امام بودند».

علاقه‌مندان جهت بهره‌مندی از ویژه‌نامه شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.
 
انتهای پیام
captcha