اعلام برنامه‌های سوگواری یكپارچه هیئات شیراز در تاسوعا و عاشورا
کد خبر: 3840944
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

اعلام برنامه‌های سوگواری یكپارچه هیئات شیراز در تاسوعا و عاشورا

گروه اجتماعی ــ مراسم سوگواری یكپارچه هیئت‌های مذهبی شیراز در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

مجید بشر، رئیس شورای هیئات مذهبی شیراز در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، به تشریح برنامه‌های سوگواری هیئات مذهبی این كلان‌شهر در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی پرداخت و گفت: قریب 500 هیئت مذهبی و 650 خیمه‌گاه در دهه اول محرم‌ سوگواری‌های حسینی را برگزار می‌كنند.

وی افزود: در ساعت 8:30 روز دوشنبه، 18 شهریورماه مصادف با تاسوعا قریب 28 هیئت مذهبی شیراز در دانشكده مهدویت شیراز واقع در میدان امام حسین(ع)، كوچه مهدیه به میزبانی آیت‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس تجمع می‌كنند.

بشر ادامه داد: هیئات مذهبی شیراز در این مكان سوگواری متحد و یكپارچه‌ای انجام می‌دهند و در ساعت 10:30 به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) از مسیر میدان شهدا حركت می‌كنند و در ساعت 11 هم به حرم مطهر می‌رسند و در آنجا هم به سوگواری متحد و یكپارچه می‌پردازند.

رئیس شورای هیئات مذهبی شیراز اضافه كرد: سوگواری حسینی در تاسوعا در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) تا هنگام اذان ظهر ادامه دارد و بعد از آن نماز جماعت ظهر تاسوعا با حضور حداكثری اعضای هیئات مذهبی و سوگواران حسینی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اقامه خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های روز عاشورا نیز گفت: در روز عاشورا قریب 60 هیئت مذهبی شیراز از سه مسیر، چهار راه غدیر، سه راه احمدی، حرم مطهر؛ میدان شهدا، چهار راه پیروزی، خیابان شهید دستغیب، حرم مطهر؛ چهار راه مشیر، چهار راه پیروزی، خیابان شهید دستغیب، حرم مطهر زنجیرزنان به حرم مطهر مشرف می‌شوند.

بشر، زمان برگزاری تجمع هیئات مذهبی در روز عاشورا در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ساعت 9 صبح اعلام كرد و گفت: در این روز هیئات مذهبی شیراز علاوه بر تجمع در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در مكان‌های دیگری نظیر حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع)، حرم علی‌بن حمزه(ع)، دارالرحمه تجمع كرده و به عزاداری متحد و یكپارچه می‌پردازند كه تا هنگام اذان ظهر ادامه داشته و نماز باشكوه ظهر عاشورا در این حرم مطهر اقامه خواهد شد.

رئیس شورای هیئات مذهبی شیراز در عین حال این نكته را یادآور شد كه برخی از هیئات مذهبی نیز در گورستان‌های محلی و امامزادگان محل خودشان تجمع كرده و به عزاداری می‌پردازند.

وی همچنین به برنامه‌های شام غریبان نیز اشاره كرد و گفت: تجمع هیئات مذهبی شیراز برای برگزاری مراسم شام غریبان ساعت 20 روز عاشوراست و از آنجا به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) كرده و در ساعت 21 در این حرم مطهر تجمع و عزاداری یكپارچه می‌كنند.

بشر در پایان یادآور شد: البته معمولاً هیئات مذهبی در شام غریبان در تكایا، مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبركه محل خودشان مراسم را برگزار می‌كنند.
انتهای پیام

captcha