محرم؛ فرصتی برای تبلیغ ارزش‌ها
کد خبر: 3840758
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴

محرم؛ فرصتی برای تبلیغ ارزش‌ها

گروه اجتماعی ـ فرمانده نیروی انتظامی اقلید، ماه محرم را فرصتی گرانبها برای تبلیغ ارزش‌های دین و انتقال آن به نسل جوان دانست و گفت: باید بکوشیم در مراسم‌ سوگواری، ضمن دوری از هرگونه بدعت و اعمال خرافات، این برنامه‌ها را با نظم و شور و شوق حسینی خاصی برگزار کنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، مراد صارمی، فرمانده نیروی انتظامی اقلید امروز، 16 شهریورماه در جمع کارکنان انتظامی این شهرستان بیان كرد: قیام خونین سومین پیشوای شیعیان جهان پس از قرن‌ها، هنوز رنگ و بوی تازه دارد و واقعه عاشورا کامل‌ترین نمونه تقابل کفر و ایمان و مبارزه حق علیه باطل است که آثار آن در تمام ابعاد تاریخ شیعه و زندگی آزادگان و آزاد اندیشان جهان مشهود است.
وی به نقش نیروی انتظامی در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای ایجاد امنیت اشاره کرد و گفت: با توجه به تلاش دشمنان اسلام برای از بین بردن فرهنگ حسینی و عاشورایی و کمرنگ کردن اعتقادات و ارزش‌های مذهبی و دینی، ماه محرم فرصتی گرانبها برای تبلیغ این ارزش‌ها و انتقال آن به نسل جوان است و باید بکوشیم در این مراسم‌ها، ضمن دوری از هرگونه بدعت و اعمال خرافات، این برنامه‌ها را با نظم و شور و شوق حسینی خاصی برگزار کنیم.
صارمی با تأکید بر اینکه در ماه محرم همه ما عزادار سید و سالار شهیدان هستیم و باید این موضوع را با نصب نمادهای عزاداری در کلیه مقرهای انتظامی عینیت بخشیم، افزود: باید با بهره‌گیری از فضایل و برکات این ماه، روحیه معنوی را در مجموعه نیروی انتظامی حفظ کنیم؛ چرا که با روحیه و شور حسینی تعهد انسان افزایش می یابد و با تعهد بیشتر، خدمتی بهتر می‌توان انجام داد.
این مقام انتظامی در پایان گفت: پلیس همراه و در کنار همه هئیت‌های عزاداری است و به عنوان یار و یاور آن‌ها، تلاش خواهند کرد که با استقرار امنیتی پایدار، مراسم سوگواری در امنیت و آرامش انجام شود.
انتهای پیام

captcha