طنین ندای «لبیک یا حسین(ع)» نوجوانان عاشورایی در ۱۵ بقعه متبرکه فارس
کد خبر: 3840535
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

طنین ندای «لبیک یا حسین(ع)» نوجوانان عاشورایی در ۱۵ بقعه متبرکه فارس

گروه اجتماعی ــ همزمان با نقاط مختلف کشور، همایش «احلی من‌العسل» با حضور دانش‌آموزان در ۱۵ بقعه متبرکه فارس در حال برگزاری است.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با ایام محرم، همایش «احلی من‌العسل» به‌منظور گرامیداشت مقام قاسم‌بن الحسن(ع) ویژه نوجوانان و دانش‌آموزان از صبح امروز، 16 شهریورماه در نقاط مختلف استان فارس در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیم صفری گرائی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایكنا گفت: هر ساله در تاریخ 6 محرم مراسم بزرگداشت مقام حضرت قاسم‌بن الحسن(ع) نوجوان عرصه كربلا كه جمله تاریخی فرمودند مبنی بر اینكه شهادت برای من از عسل شیرین‌تر است، با عنوان «احلی من‌العسل» برگزار می‌شود.

وی افزود:‌ از آنجا كه در ماه محرم جاری، 6 محرم مصادف با اولین جمعه این ماه یعنی روز بزرگداشت حضرت علی‌اصغر(ع) شد؛ لذا همایش «احلی من‌العسل» با یك روز تأخیر برگزار شده است.

صفری گرائی از برگزاری این همایش در 15 بقعه متبركه شاخص استان فارس خبر داد و گفت: این همایش دانش‌آموزی با همكاری ادارات آموزش و پرورش و هیئت امنای بقاع متبركه استان اجرا شده است.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف فارس یادآور شد: اجرای برنامه‌هایی نظیر مداحی نوجوانان و روضه‌خوانی، سینه‌زنی، سخنرانی مذهبی و غیره از جمله برنامه‌های این مراسم هستند.

وی، پایان‌بخش این مراسم‌ را قرائت میثاق‌نامه پایانی دانش‌آموزان با امام حسین(ع) عنوان كرد و گفت: همچنین اطعام و پذیرایی دانش‌آموزان در این مراسم‌ نیز از محل موقوفات فارس انجام می‌شود.

صفری گرائی اظهار كرد: بزرگترین و محوری‌ترین همایش «احلی من‌العسل» در استان فارس در حرم حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز با حضور جمعیتی قریب 5 هزار نفر از دانش‌آموزان در حال برگزاری است كه به‌صورت مستقیم نیز از شبكه‌های استانی پخش می‌شود.

انتهای پیام

captcha