اجرای طرح نذر نیابتی در حسینیه اعظم زنجان
کد خبر: 3840219
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲

اجرای طرح نذر نیابتی در حسینیه اعظم زنجان

گروه فرهنگی ــ رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان از اجرای طرح نذر نیابتی خبر داد و گفت: در این طرح افراد به شکل غیرحضوری قربانی خود را به حسینیه اهدا می‌کنند.

اجرای طرح نذر نیابتی در حسینیه اعظم زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، محمدجواد غم‌پرور عصر ۱۳ شهریور ماه در حاشیه بازدید از مجتمع کشت و صنعت مصباح اظهار کرد: فروش احشام در سال‌های گذشته در خیابان خیام انجام می‌شد که از نظر زیست‌محیطی بهداشتی و ترافیکی مشکلاتی داشت اما اکنون شرایطی فراهم شده که افراد می‌توانند احشام خود برای نذورات حسینیه را از مجتمع کشت و صنعت مصباح واقع در جاده بیجار، پشت پلیس راه، ۵ کیلومتری جاده دندی تهیه کنند.
وی با اشاره به اینکه حسینیه اعظم زنجان، ۱۳ شب مراسم عزاداری برگزار می‌کند، ابراز کرد: آیت‌الله رئیسی، حجت‌الاسلام دولابی، امام جمعه زنجان و آیت‌الله خاموشی در حسنیه سخنرانی خواهند کرد.
وی عزاداری روز تاسوعا و مراسم شیرخوارگان را از دیگر برنامه‌های حسینیه در محرم برشمرد و گفت: برنامه صبح روز عاشورا تا نماز ظهر ادامه خواهد داشت. مقدمات مراسم یوم‌العباس نیز فراهم شده است.
رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته قریب ۵۰۰ نفر از استان‌های دیگر برای قربانی به حسینیه نیابت دادند، بیان کرد: ۴۰۰ نفر هم از همشهریان گوسفندان خود را به ما تحویل دادند که ما در کشتارگاه ذبح کردیم.به دلیل گرمای تابستان و دوری مسیر از کشتارگاه خواهش داریم مردم نیابت را به ما بدهند.
وی شمار اسکان یافتگان در سال گذشته را ۷۰۰۰ نفر برشمرد و افزود: از ظرفیت حسینیه ثارالله، مصلی و سالن‌های ورزشی برای اسکان استفاده می‌کنیم تا زائران دیگر استان‌ها بتوانند در عزاداری اباعبدالله شرکت کنند.
غم‌پرور تصریح کرد: در حوزه جذب گردشگری مذهبی در ایام محرم پتانسیل‌های بسیاری در استان وجود دارد که می‌تواند کمک بزرگی به اقتصاد باشد. دنبال سرمایه گذاری برای پشتیبانی از حسینیه و اشتغالزایی هستیم.
وی با اشاره به اینکه برای راهنمایی مهمانان خارجی هم تیم‌هایی مشخص شده، ابراز کرد: پارسال حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نذورات جمع‌آوری شده است.
غم‌پرور با اشاره به اینکه سازمان اوقاف سامانه‌ای راه‌اندازی کرده و تمام مراکز اوقاف در آن حساب دارند، خاطرنشان کرد: حساب حسینیه و زینبیه جداگانه است. مداحان در این مجموعه دلی کار می‌کنند، بر اساس تعداد شب دستمزد ناچیزی دریافت می‌کنند که در اصل جنبه تبرک دارد.
انتهای پیام

captcha