سوگواره عکس عاشورایی «فخر آفاق» منتشر شد
کد خبر: 3839351
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

سوگواره عکس عاشورایی «فخر آفاق» منتشر شد

گروه فرهنگی ـ نخستین سوگواره عکس عاشورایی «فخر آفاق» با موضوع آیین‌های عزاداری ماه محرم، پیاده‌روی و میزبانی از زائران اربعین حسینی در اندیمشک منتشر شد.

سوگواره عکس عاشورایی «فخر آفاق» منتشر شد

علی بازگیر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اندیمشک در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان از انتشار فراخوان نخستین سوگواره عکس عاشورایی «فخر آفاق» با موضوع آیین‌های عزاداری ماه محرم، پیاده‌روی و میزبانی از زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: این سوگواره از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک و با همکاری آموزشگاه آزاد سینمایی«مانای خیال»، انجمن فیلم و عکس و ستاد عتبات عالیات شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این سوگواره با هدف اعتلای مفهوم غنی عزاداری، فرهنگ ایرانی و عاشورایی و ثبت جلوه‌های ناب از عشق و دلدادگی مردم شهر یک‌هزار شهید اندیمشک به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می‌شود، درباره شرایط شرکت در سوگواره اظهار کرد: شرکت در سوگواره محدودیت سنی نداشته و برای تمامی هنرمندان و علاقه‌مندان آزاد است. عکس‌های تهیه شده با دوربین حرفه‌ای و تلفن همراه قابل قبول است. عکس‌ها باید به صورت مستند و در سطح شهرستان اندیمشک و حومه عکاسی شده باشند.

بازگیر ادامه داد: هر عکاس می‌تواند حداکثر با ارائه ٢٠ اثر در سوگواره شرکت کند. جهت داوری نهایی ارائه فایل اصلی عکس لازم است. ویرایش آثار فقط در حد اصلاح نور و رنگ و کراپ، به گونه ای که سندیت آثار مخدوش نشود قابل قبول است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اندیمشک افزود: استفاده از آثار پذیرفته شده برای چاپ در کتاب و سایر اقلام انتشاراتی و تبلیغاتی، بانک اطلاعاتی و برگزاری نمایشگاه با ذکر نام صاحب اثر برای برگزار کننده مجاز است. به آثاری که موضوع آنها با موضوع سوگواره منطبق نباشد و یا در سطح شهرستان اندیمشک عکاسی نشده باشند ترتیب اثر داده نخواهد شد.

وی گفت: عکس‌ها می‌توانند رنگی، سیاه وسفید، دیجیتال یا آنالوگ باشند. بر روی عکسها هیچگونه امضا، نام و یا پاسپارتو  نباید وجود داشته باشد.

به گفته بازگیر، هیئت داوران تا 20 عکس را جهت برگزاری نمایشگاه در سطح شهرستان انتخاب خواهد کرد. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا تاریخ  14 مهرماه سال جاری به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند. نمایشگاه آثار برگزیده از 19 تا 27 مهر (اربعین حسینی) در محل مقبره شهدای گمنام برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت ارسال اثر خود، می‌توانند از طریق فضای مجازی به شماره 09021146810 و یا نشانی الکترونیکی FakhreAfagh@gmail.com یا دبیرخانه سوگواره به نشانی اندیمشک، تالار خورشید، آموزشگاه آزاد سینمایی مانای خیـال اقدام کنند. آثار به همراه مشخصات عکاس شامل: نام و نام خانوادگی،  شماره ملی، تاریخ تولد، میزان تحصیلات، آدرس و شماره تلفن ارسال شود.

گفتنی است، به 10 نفر از برگزیدگان لوح تقدیر، گواهی شرکت در سوگواره و جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

captcha