مداحان مقاتل مستند بخوانند/ توجه به اقامه نماز اول وقت در عزاداری‌های محرم
کد خبر: 3837955
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
نماینده ولی فقیه در سپاه کوهبنان:

مداحان مقاتل مستند بخوانند/ توجه به اقامه نماز اول وقت در عزاداری‌های محرم

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام فقیهی اظهار کرد: مداحان باید تمام توان خود را به‌کار بگیرند به مقاتل مستند و معتبر مراجعه و ‌مصیبت‌های سنددار را مورد توجه و استفاده قرار دهند.

مداحان مقاتل مستند را مورد استفاده قرار دهند/ اقامه نماز اول وقت در عزاداری‌های محرمبه گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام احمد ابراهیمی، دبیر ستاد اقامه نماز‌ کوهبنان امروز، پنجم شهریورماه در جلسه مشترک شورای اقامه نماز، امر به معروف ‌و نهی از منکر، هیئت‌های مذهبی و شئون فرهنگی این شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: اهمیت نماز اول وقت در روایات مورد تأکید قرار گرفته است و این در حالی است که هدف قیام امام حسین(ع)، احیای امر به معروف و نهی از منکر و همچنین اقامه نماز بوده است.
وی تأکید کرد: نماز بر روح و روان انسان اثرگذار است؛ در ماه محرم باید بر اقامه نماز عنایت بیشتری صورت گیرد، به‌ویژه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا باید در وقت شرعی در بقاع متبرکه اقامه شود و هیئت‌های مذهبی در این زمان عزاداری نداشته باشند.
نماز بر روح و روان انسان اثرگذار است؛ در ماه محرم باید بر اقامه نماز عنایت بیشتری صورت گیرد، به‌ویژه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا باید در وقت شرعی در بقاع متبرکه اقامه شود و هیئت‌های مذهبی در این زمان عزاداری نداشته باشند
در ادامه حسین سالاری، فرماندار کوهبنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: در ماه محرم‌ باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که صدای بلندگوها خارج از مساجد و تکایا در زمان روضه‌خوانی خصوصا در شب قطع شود تا مزاحمتی برای همسایگان نداشته باشد.
وی بیان کرد: موکب‌ها باید در مکان‌های ‌مناسب برپا شوند که برای تردد وسایل نقلیه و رفت و آمد عمومی مشکلاتی ایجاد نشود.
فرماندار کوهبنان اظهار کرد: دشمنان تلاش می‌کنند در نذورات اتفاقاتی بیفتد لذا توزیع‌کنندگان نذورات باید مشخص باشند تا مشکلاتی در این راستا نداشته باشیم.
حجت‌الاسلام احمدرضا قربانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان نیز در این جلسه، گفت: در دهه اول محرم، هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر را داریم که بایستی در این راستا توصیه‌های مقام معظم رهبری را مد نظر قرار دهیم.
وی یادآور شد: هیئت‌های مذهبی تنها تشکلی است که با حضور و همت مردم تشکیل می‌شود که متعلق به شخص و گروه خاصی نیست.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان از فعالیت شورای هیئت‌‌های مذهبی در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد و افزود: جمعیت روزهای تاسوعا و عاشورا در کوهبنان افزایش چشمگیری دارد که باید تلاش شود تا برنامه‌های این روزها به‌خوبی و در شأن برگزار شود.
وی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی، عزاداری هیئت‌ها در روز تاسوعا و عاشورا قبل از اذان تمام خواهد شد و نماز در وقت شرعی برگزار می‌شود.
بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به بحث تربیتی در خانواده بر می‌گردد، جا دارد وعاظ در ایام ماه محرم بر مباحث خانواده توجه کنند و نحوه برخورد امام حسین(ع) با خانواده‌اش را برای مردم تبیین کنند
همچنین حجت‌الاسلام مهدی فقیهی، نماینده ولی فقیه در سپاه کوهبنان در این جلسه ضمن تبریک هفته‌ دولت، گفت: بهترین اعمال، نماز اول وقت و تکریم خانواده است؛ اساس جامعه را خانواده‌ها تشکیل می‌دهند. لذا، خانواده اثر بسیاری بر جامعه دارد.
وی تأکید کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به بحث تربیتی در خانواده بر می‌گردد، جا دارد وعاظ در ایام ماه محرم بر مباحث خانواده توجه کنند و نحوه برخورد امام حسین(ع) با خانواده‌اش را برای مردم تبیین کنند.
نماینده ولی فقیه در سپاه کوهبنان بیان کرد: پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) اوقات خود را به سه قسمت تقسیم‌ می‌کردند که بخشی را به خانواده اختصاص می‌دادند.
وی تأکید کرد: مردان برای تکریم خانواده باید با همسر خود مشورت و تلاش کنند برای همسر خود آراستگی داشته باشند و همسر و فرزندان خود را به سفر ببرند.
حجت‌الاسلام فقیهی تصریح کرد: مداحان باید تمام توان خود را به‌کار بگیرند به مقاتل مستند و معتبر مراجعه کرده و ‌مصیبت‌های سنددار را مورد توجه و استفاده قرار دهند.
در ادامه ‌روح‌الله ابراهیمی، جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان گفت: هفته اول ماه محرم، هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر است که روزشمار این ایام امر به معروف و نهی از منکر و مسئولان، امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه‌گری، امر به معروف و نهی از منکر و مسئولیت اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ‌سازی، امر به معروف و نهی از منکر و رسالت رسانه، امر به معروف و نهی از منکر و نظارت همگانی، امر به معروف و نهی از منکر رونق تولید هستند.
وی تأکید کرد: نصب پارچه در سردر ادارات با موضوع محرم و امر به معروف، راه‌اندازی گشت‌های امر به معروف، اختصاص بخشی از خطبه‌های نماز جمعه و منابر در خصوص امر به معروف و نهی از منکر در این هفته مد نظر باشد. 
جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان اظهار کرد: همایش هیئت‌های مذهبی با موضوع امر به معروف، شعار سربرگ ادارات با موضوع امر به معروف، فضاسازی مصلای نماز جمعه در خصوص امر به معروف و... هم در این هفته بهتر است، اجرا شوند.
امسال به‌عنوان سال امام حسین(ع) نام‌گذاری شده است. لذا، هر سال طرح مصباح‌الهدی در مدارس با نام یکی از ائمه اجرا می‌شود که سال تحصیلی جاری به نام حضرت ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) است
سرهنگ رسول رحمانی، جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کوهبنان بیان کرد: باید در راه‌اندازی موکب‌ها و حرکت دسته‌روی هیئت‌ها، رعایت حقوق شهروندی مد نظر باشد و موکب‌ها فضای خیابان را نگیرند و علائم هشداردهنده را قبل از موکب‌ها قرار دهند.
وی یادآور شد: موکب‌ها در پذیرایی از افراد کم سن و سال استفاده نکنند، مطالب مورد نیاز و تذکرات لازم به‌صورت کتبی به مسئولان هیئت‌ها ابلاغ شود.
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کوهبنان گفت: اداره اوقاف محل استقرار خانم‌ها و آقایان در روز تاسوعا و عاشورا را مشخص کند تا در رفت‌و‌آمد هیئت‌ها تسهیل شود.
در ادامه سیدمحمدرضا حسینی، رئیس اداره آموزش و پرورش کوهبنان نیز بیان کرد: امسال به‌عنوان سال امام حسین(ع) نام‌گذاری شده است. لذا، هر سال طرح مصباح‌الهدی در مدارس با نام یکی از ائمه اجرا می‌شود که سال تحصیلی جاری به نام حضرت ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) است.
رئیس اداره آموزش و پرورش کوهبنان گفت: در ماه محرم برنامه قرائت زیارت عاشورا، سوگواره احلی من العسل، یادواره شهدای دانش‌آموز و... در مدارس شهرستان برگزار خواهند شد.
نامجو‌کوهبنانی
انتهای پیام
captcha