از آغاز فعالیت حوزه قرآن‌محور در گراش تا همكاری بیت‌الاحزان با جامعةالمصطفی
کد خبر: 3837936
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴

از آغاز فعالیت حوزه قرآن‌محور در گراش تا همكاری بیت‌الاحزان با جامعةالمصطفی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در نشست خبری به تشریح فعالیت‌های اخیر این مؤسسه پرداخت كه از جمله آن می‌توان به آغاز به كار حوزه علمیه قرآن‌محور در گراش و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه میان این مؤسسه و جامعةالمصطفی اشاره كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) امروز، 5 شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با یادآوری اینكه این مؤسسه از سال 75 مشغول به فعالیت شده و امروز تبدیل به یكی از بزرگترین مؤسسات قرآنی كشور شده است، گفت: این مؤسسه هم‌اكنون دارای 180 شعبه و 12 مركز شبانه‌روزی حفظ قرآن در نقاط مختلف كشور است.

شاهسونی از فعالیت دو حوزه علمیه قرآن‌محور ذیل این مؤسسه خبر داد و گفت: حوزه علمیه قرآن‌محور گراش نیز از ابتدای شهریورماه در این شهرستان كار خود را آغاز كرده است.
مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، فعالیت دیگر این مؤسسه را اجرای طرح ملی «رحله» برشمرد و گفت: این طرح در تابستان سال جاری در 27 مركز در نقاط مختلف كشورمان اجرا شد و 2 هزار نفر طی دو ماه تابستان موفق در قالب این طرح موفق به حفظ جزء 30 و سوره بقره شدند.

فعالیت‌های بین‌المللی بیت‌الاحزان

وی همچنین به فعالیت‌های بین‌المللی بیت‌الاحزان اشاره كرد و گفت: در سال‌های اخیر افرادی از كشورهای مختلف به مراكز شبانه‌روزی بیت‌الاحزان آمدند و حافظ قرآن شدند و در تابستان سال جاری نیز 3 مركز در عراق، پاكستان و هند فعالیت‌های قرآنی مؤسسه را دنبال می‌كردند.

شاهسونی ادامه داد: همچنین در ایالت تگزاس آمریكا یك خانواده آمریكایی كه 3 سال پیش در مؤسسه حافظ قرآن شده بودند، اقدام به برگزاری كلاس‌های آموزش قرآن می‌كنند.

وی اظهار كرد: امسال نیز درخواست‌هایی برای ورود به مراكز شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان از كشورهای نیجریه و روسیه داشته‌ایم كه هنوز نتوانستیم در خدمت آنان باشیم و امیدواریم سال آینده این مسئله محقق شود.

عضو بنیاد بین‌المللی قرآن در ادامه بحث فارس، قطب قرآنی كشور را مطرح كرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) است و با صبغه خوبی كه فارس از دیرباز در عرصه فعالیت‌های قرآنی داشته می‌تواند به عنوان قطب قرآنی كشور مطرح شود.

فارس ظرفیت قطب قرآنی شدن را دارد

وی ظرفیت‌های قرآنی فارس در گذشته و امروز نظیر دروازه قرآن، حافظ، وجود كاتب بزرگ قرآن میرزا احمد نی‌ریزی، آیت‌الله‌العظمی مكارم شیرازی صاحب تفسیر نمونه، مؤسسه بیت‌الاحزان كه قرآن‌آموزانی از سایر كشورها را جذب می‌كند و غیره را برشمرد و گفت: این ظرفیت‌ها می‌تواند محوریت قطب قرآنی بودن فارس را تثبیت كند.
شاهسونی در ادامه با بیان اینكه تلاش این مؤسسه تربیت نیروهای قرآنی است، گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان در كشور در بحث كادرسازی قرآنی بی‌نظیر است.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه میان این مؤسسه و جامعةالمصطفی خبر داد و گفت: در این تفاهم‌نامه بنا شده است كه جامعةالمصطفی علاقه‌مندان به آموزش قرآن از نقاط مختلف دنیا را به بیت‌الاحزان معرفی كرده و آنان در این مؤسسه مشغول به حفظ قرآن شوند و بعد از آن به كشور خود بازگردند.
این فعال قرآنی در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه‌های جشنواره ملی «جبرئیل امین» پرداخت و گفت: برای هجدهمین سال پیاپی جشنواره تجلیل از حافظان كل قرآن این مؤسسه با عنوان «جبرئیل امین» برگزار می‌شود.

تشریح برنامه‌های «جبرئیل امین»

وی زمان برگزاری این جشنواره را پنج‌شنبه، 7 شهریورماه از ساعت 8:30 صبح و مكان آن را تالار حافظ اعلام كرد و افزود: امسال 243 نفر از سراسر كشور به جرگه حافظان كل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان پیوستند.

شاهسونی با بیان اینكه در میان این حافظان، حافظان كل قرآن كشورهای دیگری نظیر عراق، پاكستان،‌ هندوستان و افغانستان نیز هستند كه در این جشنواره تجلیل می‌شوند، گفت: نیمی از این تعداد در مراكز شبانه‌روزی حفظ تخصصی یكساله قرآن كریم مؤسسه و مابقی در شعب روزانه مؤسسه موفق به حفظ كل قرآن كریم شده‌اند.

عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن با تصریح اینكه این جشنواره با حضور چهره‌های ملی و بین‌المللی و مسئولان كشوری و استانی برگزار می‌شود، گفت:‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا آملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، استاندار فارس و امام جمعه شیراز از جمله میهمانان این برنامه هستند.پ

وی اجرای برنامه‌های حفظ و تجلیل از حافظان را از جمله برنامه‌های جشنواره مذكور عنوان كرد و گفت: در ساعت 7 صبح روز پنج‌شنبه ابتدا حافظان قرآن به زیارت حرم شاهچراغ(ع) مشرف می‌شوند و سپس برای تلاوت جمعی به دروازه قرآن رفته و از آنجا پیاده به سمت آرامگاه حافظیه آمده و آنجا هم تلاوت جمعی قرآن را انجام می‌دهند.

تربیت 2200 حافظ كل قرآن توسط بیت‌الاحزان

شاهسونی با بیان اینكه بخش‌هایی از این برنامه به صورت زنده از صدا و سیما پخش خواهد شد، گفت: با افزوده شدن این تعداد حافظ، تعداد حافظان كل قرآن تربیت شده توسط مؤسسه بیت‌الاحزان به 2 هزار و 200 حافظ می‌رسد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس یادآور شد: در این جشنواره از نخبگانی كه در سال‌های گذشته در مؤسسه بیت‌الاحزان حافظ كل قرآن شده و پیشرفت‌های خوبی در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی كسب كرده‌اند، نیز تجلیل می‌شود تا به عنوان الگویی برای نسل‌ جدید حافظان قرآن معرفی شوند.

وی بیان كرد: در این جشنواره 86 حافظ كل قرآن از فارس، 37 حافظ از خوزستان، 20 حافظ از كرمان، 14 نفر از خراسان رضوی، استان‌های یزد، تهران و بوشهر هر كدام نفر و سایر استان‌ها زیر 10 نفر تجلیل می‌شوند.

شاهسونی با بیان اینكه شهر شیراز با تربیت 17 حافظ كل قرآن رتبه یك این جشنواره در سال جاری را كسب كرده است، گفت:‌ بعد از آن شهرهای استهبان با 14 حافظ كل، لارستان 9 حافظ كل و داراب و كازرون هر كدام 10 حافظ كل را تربیت كرده‌اند.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با بیان اینكه 13 حافظ كل قرآن از كشورهای خارجی نیز در این جشنواره تجلیل می‌شوند، گفت: كم‌سن‌ترین حافظان كل امسال مریم رضایی 11 ساله از شیراز و مسن‌ترین آن طاهره عباس‌پور 59 ساله از كازرون هستند.

انتهای پیام

captcha