اعتبارات وصول شده كفاف جبران خسارت سیل‌زدگان را نمی‌دهد
کد خبر: 3837342
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

اعتبارات وصول شده كفاف جبران خسارت سیل‌زدگان را نمی‌دهد

گروه اجتماعی ــ فرماندار شیراز با اشاره به وقوع سیل در اوایل سال در این كلان‌شهر گفت: تسهیلات و اعتبارات خوبی برای جبران خسارت‌های سیل پیش‌بینی و تأمین شد اما اعتبارات وصول شده کفاف جبران خسارت تمام سیل‌زدگان و آسیب‌دیدگان از این حادثه را نمی‌دهد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدرضا امیری، فرماندار شیراز امروز، 3 شهریورماه در دیدار با آیت‌الله دژكام،‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، گفت: علی‌رغم پیش‌بینی‌های خوبی که برای استقبال از میهمانان نوروزی امسال شده بود، بروز سیل پنج فروردین و اتفاقات ناگوار ناشی از آن، همه را درگیر خود کرد.

وی با بیان اینکه تسهیلات و اعتبارات خوبی برای جبران خسارت‌های سیل پیش‌بینی و تأمین شد، افزود: اعتبارات وصول شده کفاف جبران خسارت و نیازهای تمام سیل‌زدگان و آسیب‌دیدگان از این حادثه را نمی‌دهد و به همین دلیل پیگیری برای تأمین اعتبارات بیشتر ادامه دارد.

امیری با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در برخی از اراضی طبیعی و ملی، گفت: به دلیل بارندگی‌های خوب سال گذشته و ابتدای امسال، مراتع و جنگل‌ها در شیراز مستعد حوادث آتش‌سوزی بود و در ماه‌های گذشته شاهد وقوع مواردی هم بودیم که با تلاش دستگاه‌ها و همراهی مردم مهار شد.

وی با بیان اینکه تعداد و وسعت آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، گفت: در بحث مقابله با آتش و مهار حریق به لحاظ امکانات و تجهیزات، با کمبود مواجه هستیم که باید برای تأمین و تجهیز شهرستان تلاش کرد.

افتتاح 126 پروژه در هفته دولت

فرماندار شیراز همچنین از افتتاح 126 پروژه با اعتباری بالغ بر 458 میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در بخش‌های آبرسانی، خدمات بهداشتی روستایی، مراکز سلامت، گردشگری، ورزشی و اقتصادی است.

امیری با بیان اینکه نرخ بیکاری در شهرستان شیراز در بهار امسال 8.9 درصد بوده است، این عدد را نسبت به میانگین استان بالاتر دانست و گفت: وضعیت این شهرستان نسبت به سال‌های گذشته در نرخ بیکاری بهتر بوده است.

وی از پرداخت 61 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال فراگیر خبر داد و با بیان اینکه این اقدام زمینه اشتغال 756 نفر را فراهم خواهد کرد، گفت: در حوزه اشتغال روستایی 44 میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی شده است.

فرماندار شیراز یادآور شد: پرداخت تسهیلات در زمینه اشتغال روستایی در شهرستان شیراز منجر به ایجاد 2 هزار و 403 فرصت شغلی می‌شود.

انتهای پیام

captcha