امیدی به سیستم‌های دولتی نداریم/ فرهنگ ذیل قرآن قرار گیرد نه برعكس
کد خبر: 3837121
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
اسلامی:

امیدی به سیستم‌های دولتی نداریم/ فرهنگ ذیل قرآن قرار گیرد نه برعكس

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم تشكل‌های قرآنی فارس با اشاره به نقش سازمان دارالقرآن همچنین مؤسسات مردمی در فعالیت‌های قرآنی گفت: امیدی به سیستم‌های دولتی برای كمك به فعالیت‌های قرآنی نداشته و نخواهیم داشت.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدحسین اسلامی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس امروز، 2 شهریورماه در نشست فعالان قرآنی این استان با اشاره به بیانیه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ادغام اتحادیه‌ها گفت: با صدور این بیانیه تقریباً مشكل ادغام اتحادیه‌ها دارد حل می‌شود اما چند نكته در این میان وجود دارد كه باید بدان توجه كرد.
وی با بیان اینكه در این بیانیه نقش سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان استوانه و پشتیبان جامعه قرآنی كشور نادیده گرفته شده است، افزود: در این بیانیه جایگاه سازمان تبلیغات اسلامی در فعالیت‌های قرآنی مورد توجه قرار نگرفته است و سازمان تبلیغات اسلامی هم تا یك هفته پیش موضعی در قبال این بیانیه نگرفته بود كه آیا قابل قبول است یا خیر.
اسلامی با تأكید بر اینكه باید جایگاه قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی در این قضیه مدنظر قرار گیرد، گفت: تمام امید جامعه قرآنی به دست سازمان تبلیغات اسلامی است كه ما هم به آن كمك می‌دهیم.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس در ادامه یكی از دغدغه‌های مطرح شده میان جامعه قرآنی استان را مطرح كرد و گفت: اخیراً مسئله‌ای مطرح شده است كه شایعه یا واقعیت است مبنی بر اینكه سازمان دارالقرآن می‌خواهد زیر مجموعه معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قرار گیرد در صورتی كه تمام امید جامعه قرآنی در كل كشور به سازمان دارالقرآن بسته است.
وی با تصریح اینكه امیدی به سیستم‌های دولتی نداشته و نخواهیم داشت و آن‌ها هم كمكی نكردند، گفت: تمام قدرت و امكانات در اختیار دولت است.
اسلامی با بیان اینكه كار قرآنی سازمان دارالقرآن و تبلیغات اسلامی انجام می‌دهند، گفت: اگر قرآن بخواهد ذیل كار فرهنگی برود یك ظلم مضاعف به جامعه قرآنی است و چرا فرهنگ نباید ذیل قرآن قرار بگیرد؛ مشكلات ما در مراكز فرهنگی همین موضوع است كه به فرهنگ نگاه می‌كنند اما به قرآن خیر و می‌خواهیم مشكلات جامعه را برطرف كنیم.
انتهای پیام

captcha