وضعیت مساجد در فارس ارتقا یابند
کد خبر: 3836659
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶

وضعیت مساجد در فارس ارتقا یابند

گروه اجتماعی ــ در بخشی از بیانیه سازمان بسیج مساجد و محلات استان فارس درخواست شده است تا مسئولان برای ارتقای کمی و کیفی وضعیت مساجد در ام‌القرای اسلام و تحقق مسجد طراز انقلاب اسلامی اهتمام ورزند.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با فرارسیدن 30 مردادماه، روز جهانی مساجد، سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس بیانیه‌ای صادر كرد.
در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
21 آگوست 1969 میلادی برابر با 30 مردادماه، روز به آتش کشیدن قبله اول مسلمین جهان به دست رژیم منحوس صهیونیستی است که به همت جمهوری اسلامی ایران، به عنوان روز جهانی مسجد در تاریخ ثبت و معرفی شد و فرصتی مهیا شد تا علاوه بر ترسیم واقعی چهره خبیث و خونخوار صهیونسیم جهانی که این روزها اقدامات فجیع و وحشتناک در غزه و در صفحه تاریخ رقم می‌زند، توجه جهانیان خصوصاً دنیای اسلام معطوف مساجد، این پایگاه مقدس و وحدت بخش گردد.
به‌راستی نگاهی گذرا و عمیق به تاریخ اسلام به ویژه دوران پر برکت نبی مکرم اسلام(ص) نقش برجسته و جایگاه با عظمت مسجد در اجتماع مسلمانان، در زمان تشکیل حکومت و جامعه اسلامی با محوریت مسجدالنبی(ص) به دست مبارک رسول مکرم و پیامبر اعظم(ص) حائز اهمیت و ممتاز است که معمار کبیر انقلاب اسلامی(ره) بیانات گوهر باری در خصوص اهمیت مسجد ایراد فرمودند: «اسلام از زمان پیامبر(ص) حکومت تشکیل داده است، قوای نظامی و انتظامی داشته است در سیاست دخالت می‌کرده و مسجدالنبی مرکز سیاست اسلامی بوده و ثقل قدرت اسلامی».
مسجد سنگر مقدس و دژ مستحکم انقلاب اسلامی درتمام مراحل و مقاطع گوناگون این انقلاب بوده است. در بیداری اسلامی منطقه و برای جلوگیری از این الگوی ارزشمند، طرح تخریب مساجد کشورهای اسلامی در دستور کار دشمنان اسلام قرار گرفت، چرا که ابلهان زمانه نیز فهمیده‌اند از دل پاک و با صفای مسجد است که انسان‌های پاک و شهادت‌طلب می‌روید و با حضور گرم میلیون‌ها انسان مؤمن و فداکار، اسلام ناب واقعی شکل خواهد گرفت و کاخ‌های ظلم و کفر، یکی پس از دیگری فرو خواهد ریخت و رژیم جعلی کودک‌کش صهیونیستی برای همیشه نیست و نابود خواهد گشت.
از دل مسجد، شجره طیبه بسیج رویید که امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در این خصوص می‌فرماید: «حضور جوانان و روحیه‌های بسیجی باید محیط مسجد را زنده و پرنشاط و آینده پو و لبریز از امید سازد».
بحمدالله امروز نیز با استفاده از روش‌های بدیع، خصوصاً در حوزه تربیتی و آموزشی و جهادی در مساجد با کمک و هدایت ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد گام‌های مؤثری جهت رشد و ارتقای معنوی بسیجیان و نزدیک شدن مساجد به طراز اسلامی برداشته شده است.
سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر به نمایندگی از صدها هزار بسیجی مخلص عضو خود در پایگاه‌های مقاومت بسیج، ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد و روز بسیج مساجد و محلات و آرزوی شکوه و عظمت بیش از پیش برای مساجد اسلام در سراسر جهان خصوصاً ایران اسلامی، بالاخص استان فارس از همه مسئولین و دست‌اندرکاران مصرانه می‌خواهد که برای ارتقای کمی و کیفی وضعیت مساجد در ام‌القرای اسلام و تحقق مسجد طراز انقلاب اسلامی بر اساس رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از هیچ تلاش و کوشش دریغ نورزند.
انتهای پیام

captcha