قیام برای خدا نباید منیت داشته باشد
کد خبر: 3836599
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
قمی:

قیام برای خدا نباید منیت داشته باشد

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به آیه ۴۶ سوره سبأ گفت: قیام برای خدا نباید منیت داشته باشد و باید تنها برای پروردگار باشد و به تعبیر دیگر تبلیغات دین مصداق قیام‌الله باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی كشور ظهر امروز، 30 مردادماه در همایش طلایه‌داران تبلیغ استان فارس با اشاره به آیه 46 سوره سبأ « قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى...؛ بگو من فقط به شما یك اندرز مى‏ دهم كه دو دو و به تنهایى براى خدا به پا خیزید...»، گفت: امام راحل در طول حركت تاریخی خود از اوایل جوانی تا قبل و بعد از انقلاب اسلامی همواره در تجمع‌های مختلف این آیه را تلاوت می‌كردند.

وی با بیان اینكه قیام برای خدا نباید منیت داشته باشد و تنها برای پروردگار باشد، افزود: در وصیتنامه الهی امام نیز این نكته خطاب به جوانان آمده است و شاید بتوان علت وقوع انقلاب اسلامی را در رابطه با همین مطلب و غنی درك كنیم.

تبلیغات دین مصداق قیام‌الله باشد
قمی با تأكید بر اینكه تمام تبلیغات دین باید مصداق قیام‌الله باشد، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، طلبه‌ها همچون زنبور عسل شهد كلام امام را نوشیدند و جان‌مایه حرف توحیدی انقلاب را به جان دل همه جوانان رساندند و انقلاب ایجاد شد و جوانان از عشرتکده به سر سجده خون نشستند و این تحول انفسی و جلوه مقلب‌القلوب در جامعه ایران رقم خورد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: گام دوم انقلاب ادامه گام اول است؛ جوهره و جان‌مایه و ریشه که تغییر نمی‌کند. حرف ما قیام، جهاد و مقاومت بوده است و نمی‌خواستیم ذلیل باشیم و از حقیقت مکتب که ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی است پا پس بکشیم.

اقدامات عزت‌آفرین ایران برای مسلمانان دنیا
وی ذلت‌های شاه را مقابل بیگانگان یادآور شد و گفت: از آن زمان به نقطه‌ای رسیدیم كه اقدامات ایران اسلامی در نابودی پهپاد و توقیف نفت‌كش انگلیسی موجب عزت مسلمانان از جنوب شرق آسیا تا آفریقا شد.

گفتمان مقاومت
قمی با تأكید بر اینكه حرف ایران اسلامی، گفتمان مقاومت است، گفت: همچنین می‌خواهیم سبك زندگی مقاوم و اقتصاد مقاومتی داشته باشیم. وظیفه همه مسئولان و مبلغان و طلاب و روحانیان خدمت به مردم است و با افتخار خود را خادم مبلغان می‌دانیم زیرا مبلغان فرهنگ علوی متعالی را در جامعه گسترش می‌دهند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی كشور با بیان اینكه به بركت معارف عاشورایی، گام دوم انقلاب مستحكم‌تر برداشته خواهد شد، گفت: گذشته سختی را پشت سر گذاشتیم و بسیاری از سرمایه‌های خود را از دست دادیم به عنوان مثال شهید آیت‌الله دستغیب تنها سرمایه فارس نبود بلكه سرمایه این مملكت بود كه دشمن آن را از ما گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه سازمان تبلیغات موظف است تبلیغ پیشرفت‌هایی که در جامعه داشتیم، را انجام دهد، گفت: البته نمی‌خواهیم امیدآفرینی واهی ایجاد كنیم اما واقعاً اتفاقاتی افتاده است و باید این‌ها را روایت كنیم و از این به بعد راه سختی پیش‌رو داریم.

قمی با یادآوری اینكه امروز مردم گرفتارند و مشكلاتی دارند و حقشان بیش از این‌هاست، از مبلغان دین خواست تا برای رفع مشكلام مردم، بهره‌های افزون‌تری از معارف دینی بگیرند زیرا دشمن كمر همت بسته تا ریشه نظام جمهوری اسلامی را بركند.

هنوز در جامعه احساس جنگ وجود ندارد
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان كرد: در جامعه خود هنوز حس جنگ اقتصادی و سیاسی نداریم در صورتی كه همان‌طور مقام معظم رهبری فرمودند دشمنان از چپ و راست ششمیر می‌زنند و ما در وسط جنگ هستیم و اگر كسی با مباحث عاشورای آشنا شود، حتماً در این مسیر محكم می‌ایستد.

وی، مبلغان را فرماندهان و افسران این جنگ توصیف كرد و گفت: در این جنگ گرفتاری‌هایی نظیر مشكلات مالی وجود دارد كه گریبان‌گیر سازمان تبلیغات اسلامی است و به لحاظ بودجه دولتی هر سال دریغ از پارسال اما این‌ها تزلزلی در اراده مجاهدانه مبلغان که تبلیغ مکتب عاشورا را می‌کنند ایجا نمی‌کند.

گام دوم انقلاب را با محوریت مقاومت برداریم
قمی تأكید كرد: باید گام دوم انقلاب را محكم و استوار با محوریت مقاومت و جهاد و با مضامین متلألو حیات طیبه مثل خانواده مقاوم و سبك زندگی مقاوم برداریم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین به درخواست‌ها و مباحث مطرح شده از سوی جمعی از مبلغان اشاره كرد و گفت: حتماً در دوره جدید آموزش و تغذیه فکری جدی‌تر گرفته خواهد شد اندیشمندانی که موظف به تولید اندیشه و فکر و دانش هستند باید به شبکه تبلیغی موثر در سراسر کشور وصل کنیم.

اهتمام بیشتر به تبلیغ تخصصی
وی با بیان اینكه تبلیغ تخصصی جدی گرفته خواهد شد، گفت: در بحث فضای مجازی به جز سواد رسانه‌ای و آموزش‌ها، حمایت‌های اندکی از روحانیان خواهد شد.

قمی با اشاره به اینكه در موضوع بانوان مبلغه نیز حتماً اهتمام بیشتری خواهیم داشت، گفت: باید شرایط پر‌مخاطره جنگ فرهنگی و اقتصادی دیده شود و اگر اهتمام و قیام کنیم و اهل جهاد باشیم نصرت الهی شامل حال ما شده و گام‌های مؤثری به سمت تمدن توحیدی برداشته خواهد شد.
انتهای پیام

captcha