اعطای 14 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به نیازمندان فارس
کد خبر: 3836279
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸

اعطای 14 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به نیازمندان فارس

گروه اجتماعی ـ مدیركل كمیته امداد فارس با بیان اینكه اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت پوشش یكی از اولویت‌های این اداره‌كل است، گفت: بیش از 14 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان اعطا شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد بذرافشان، مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس ظهر امروز، 28 مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران با تصریح اینكه قریب 147 هزار مددجو تحت پوشش كمیته امداد فارس قرار دارند، از اعطای بیش از 14 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان خبر داد.
وی اظهار كرد: ایجاد گلخانه در مقیاس کوچک و ارائه پنل‌های خورشیدی بخشی از راهکارهایی است که این دستگاه انجام داده تا نسبت به توانمندسازی افراد تحت پوشش این دستگاه اقداماتی انجام دهد.
بذرافشان با بیان اینكه یكی از مهم‌ترین مسائلی كه كمیته امداد بدان پرداخته است، توجه به مسئله سرمایه انسانی است، گفت: بحمد الهی استان فارس در حوزه جذب مشاركت‌های مردمی برای كمك به نیازمندان رتبه اول كشور را دارد.
مدیركل كمیته امداد فارس با تصریح اینكه استان فارس همچنین در پرداخت زكات فطریه نیز رتبه اول كشور را دارد، افزود: مراكز نیكوكاری طی 4 ماهه اول سال جاری در فارس توسعه یافته است و به همین دلیل مشاركت مردم برای كمك به نیازمندان 153 درصد رشد داشته است.
وی در ادامه به سیل فروردین‌ماه سال جاری در شیراز اشاره كرد و گفت: در این ایام شاهد سیل مهربانی‌ها و ایثار مردم شیراز برای كمك به نیازمندان بودیم كه بیش از 10 میلیارد تومان برای كمك به سیل‌زدگان در شیراز جمع‌آوری شد.
بذرافشان با یادآوری اینكه توجه به مقوله ازدواج مددجویان و تهیه جهیزیه نیازمندان از دیگر فعالیت‌های كمیته امداد است، گفت:‌ بیش از یك هزار جهیزیه برای مددجویان تحت پوشش كمیته امداد در نظر گرفته شده است و بحمد الهی هیچ خانواده نیازمندی دیگر در صف دریافت جهیزیه نیست و به تمام مقتضیان جهیزیه ارائه داده است.
مدیركل كمیته امداد فارس، تأمین مسكن و اشتغال را از دیگر اولویت‌های این اداره‌كل برشمرد و گفت: بیش از ٢۵٠ مسکن روستایی و ١۵٠ مسکن شهری تکمیل و در اختیار مددجویان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: همچنین ۴٠٠ واحد مسکن خیرساز نیز طی هفته آینده به خانواده‌های مددجویان این کمیته در ٢٩ شهرستان استان فارس ارائه می شود و تلاش شده تا پایان امسال پرونده مسکن خانواده‌های تحت حمایت این دستگاه بسته شود.
انتهای پیام

captcha