آموزش و پرورش، بهترین سنگر برای مقابله با تهدید نرم دشمنان است
کد خبر: 3836235
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

آموزش و پرورش، بهترین سنگر برای مقابله با تهدید نرم دشمنان است

گروه اجتماعی ـ فرمانده نیروی انتظامی ارسنجان، آموزش و پرورش را بهترین و مناسب‌ترین سنگر برای مقابله با جنگ و تهدید نرم دشمنان توصیف و بر لزوم استفاده از این ظرفیت تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدعلی فرهادی، فرمانده نیروی انتظامی ارسنجان امروز، 28 مردادماه در نشست‌ هم‌اندیشی با آموزش و پرورش این شهرستان، آموزش و پرورش را بهترین و مناسب‌ترین سنگر برای مقابله با جنگ و تهدید نرم دشمنان توصیف كرد و گفت: در عصر جنگ فرهنگی و نرم، حركت آموزشی و آگاه‌سازی در مدارس، دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی، دانش‌آموزان و در نتیجه جامعه را در مقابل آسیب‌های جنگ نرم بیمه می‌كند.
وی با اشاره به تعاملات بسیار خوب فی مابین آموزش‌ و ‌پروش و نیروی انتظامی در این شهرستان افزود: باید این تعاملات با هدف پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی بیش از پیش گسترش و تعمیق یابد.
فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان، آموزش ‌و ‌پروش را بعد از خانواده، موثرترین نهاد اجتماعی در بسترسازی فرهنگی دانست و گفت: مربیان پرورشی و مشاوران مدارس باید با بررسی آسیب‌های اجتماعی خاص هر مدرسه، نسبت به تشکیل جلسات آموزش همگانی و ارائه هشدارهای اجتماعی با همکاری و تعامل کارشناسان و مشاوران انتظامی اقدام کنند.
فرهادی با اشاره به سوءاستفاده دشمنان و بیگانگان از تکنولوژی روز دنیا در اشاعه فرهنگ منحرف غربی، گفت: جنگ نرم متفاوت از جنگ سخت است، به طوری که در جنگ نرم اثری از خشونت، لشکر کشی، حضور فیزیکی و شلیک تیر نیست، بلکه در این جنگ دشمنان سعی دارند با اشاعه فرهنگ منحط غربی، شایعه‌پراکنی، ایجاد تردید در دل و ذهن مردم، تبلیغات سوء روانی، رسانه‌ای، فرهنگی و اجتماعی بدون اینکه خشونتی اعمال و تیری شلیک شود، به اهداف شومشان برسند.
این مقام انتظامی، شناسایی و آموزش راه‌های مقابله با جنگ نرم را برای پیشگیری از آسیب‌های آن لازم و ضروری برشمرد و افزود: آموزش همگانی و آگاه‌سازی آحاد جامعه نسبت به تهدیدهای جنگ نرم و مسلح شدن مردم به علم روز، موثرترین ابزار در راه پیشگیری از این آسیب‌هاست.
امیرعلی منفرد، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان نیز در این جلسه گفت: ایجاد جامعه سالم در سایه تلاش‌ و فعالیت‌های همه دستگاه‌های اجرایی از جمله پلیس، تحقق یافتنی بوده و از اقدامات نیروی انتظامی قدردانی می‌شود.
انتهای پیام

captcha