مساجد؛ پايدارترين سنگر غيرقابل نفوذ اسلام
کد خبر: 3836217
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶

مساجد؛ پايدارترين سنگر غيرقابل نفوذ اسلام

گروه اجتماعی _ رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی پلیس استان فارس با اشاره به كاركردهای مساجد گفت: در تهاجم فرهنگی كه دشمن وارد خانه‌ها می‌شود، پایدارترین سنگری كه دشمن نمی‌تواند در آن نفوذ كند، مساجد است.

به گزارش ایكنا از فارس، مهدی نعمایی، رئیس اداره آموزش همگانی و مشاركت عمومی نیروی انتظامی استان فارس امروز، 28 مردادماه در جمع خبرنگاران گفت: بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با 30 مرداد است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است و در سال 1348 در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است، توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد.
وی به جایگاه مهم و اساسی مسجد در مبانی دین مبین اسلام اشاره كرد و افزود: مساجد علاوه بر اینكه محلی برای راز و نیاز با خداوند است، محل اشاعه فرهنگ اسلامی و به نمایش گذاشتن اقتدار اسلامی نیز هست.
نعمایی، پرورش نیروهایی ولایی را از كاركردهای مهم مسجد در جمهوری اسلامی خواند و گفت: شهیدانی كه امروز امنیت و آرامش‌مان مدیون خون آنان هستیم، از همین مراكز تربیت و آسمانی شدند.
رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس بیان کرد: در تهاجم فرهنگی كه دشمن وارد خانه‌ها می‌شود، پایدارترین سنگری كه دشمن نمی‌تواند در آن نفوذ كند، مساجد است و كسانی كه زندگی اجتماعی خود را از سنگر مساجد شروع كنند، در برابر تهدیدات ضد اخلاقی دشمن مصون خواهند بود.
وی اضافه کرد: باید از مساجد، این مراكز حیاتی و پاك برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بهره لازم را برد و برای احیای هر چه بیشتر مساجد باید کوشید تا آن‌ها هر چه بیشتر به مساجد صدر اسلام نزدیک شوند و توانایی‏های فراوان خود را به فعلیت برسانند.
نعمایی با تاکید بر نقش پایگاه اجتماعی مساجد در ارتقا امنیت محلات گفت: مسجد دارای شان و جایگاه عظیم اجتماعی است و با همراهی روحانیون و معتمدین محل از این سرمایه بزرگ اجتماعی می‌توان در رسیدگی به دغدغه‌های اجتماعی شهروندان به بهترین شكل استفاده كرد.
انتهای پیام

captcha