جلوه‌گری تقوا و ایمان؛ از شاخص‌های توسعه‌یافتگی از دیدگاه اسلام
کد خبر: 3836203
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
آیت‌الله دژكام مطرح كرد:

جلوه‌گری تقوا و ایمان؛ از شاخص‌های توسعه‌یافتگی از دیدگاه اسلام

گروه اجتماعی ــ نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با تأكید بر اینكه باید نسبت خود را با شاخص‌های توسعه از منظر قرآن بسنجیم، گفت: توسعه‌یافتگی از دیدگاه اسلام شاخص‌هایی دارد که از جمله آن، جلوه‌گری تقوا و ایمان به خدا در شهرها و روستاها و در مناسبت‌های اجتماعی و فرهنگی است.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، امروز، 28 مردادماه در جلسه شورای اداری بخش کامفیروز از توابع شهرستان مرودشت عید غدیر را بزرگترین عید مسلمانان توصیف كرد و گفت: عید سعید غدیر عید ولایت است و ولایت در دین اسلام به قدری اهمیت دارد که خداوند متعال در روز غدیر برای تبیین ولایت، بر پیامبر اکرم(ص) آیه‌ای نازل کرد و گفت اگر ولایت را ابلاغ نکنی رسالت خود را انجام نداده‌ای.

وی خدمات انقلاب اسلامی را یاد كرد و افزود: برای اینکه به این نقطه برسیم، چهل سال زحمت کشیده‌ایم و شهید داده‌ایم و باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم و شکرگزار خداوند بابت همه آنچه به‌دست آورده‌ایم باشیم.

آیت‌الله دژكام با اشاره به سخنان نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده شهرستان مرودشت گفتند كه تا چند دهه پیش حتی یک پایه برق در این منطقه وسیع نداشتیم اما امروز به برکت انقلاب و جهاد برای خدمت به مردم، این مناطق از محرومیت سابق خود به کلی خارج شده‌اند و البته این مناطق هنوز با مشکلاتی دست به گریبان هستند که باید برای حل آن‌ها برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

نسبتمان را با شاخص‌های توسعه از منظر قرآن بسنجیم

امام جمعه شیراز بیان كرد: با نقطه‌ای که بتوانیم ادعا کنیم به توسعه یافتگی در همه ابعاد دست یافته‌ایم فاصله داریم اما در مسیر توسعه و پیشرفت قرار داریم. برای آنکه به نقطه انتهایی توسعه‌یافتگی برسیم، باید نسبتمان را با شاخص‌های توسعه از منظر قرآن کریم که کلام خداست، بسنجیم.

وی گفت: وقتی کشوری چون آمریکا را نماد توسعه یافتگی فرض کردیم، در انتهای تلاشمان به وضع امروز آمریکا می‌رسیم با آن همه مشکلات فرهنگی، نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی در داخل و دولتی که جهان را به خاک و خون کشیده است.

آیت‌الله دژكام با بیان اینكه توسعه‌یافتگی از دیدگاه اسلام شاخص‌هایی دارد که از جمله آن، جلوه‌گری تقوا و ایمان به خدا در شهرها و روستاها و در مناسبت‌های اجتماعی و فرهنگی است، گفت: اگر ایمان و تقوا در شهرها و روستاها جلوه‌گر شود، خدا به مال و کسب و کار و رزق ما برکت می‌دهد و مشکلات معیشتی حل می‌شود اما اگر ایمان و تقوا از جامعه ما رخت بربندد، برکت از مال و ثروت خواهد رفت و رسوایی به بار خواهد آورد.

تحقق توسعه یافتگی الهی، موجب ظهور منجی می‌شود

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با تصریح اینكه اگر توسعه‌یافتگی الهی رخ بدهد، زمین به نور خدا روشن می‌شود و ظهور حضرت مهدی(عج) اتفاق خواهد افتاد، گفت: برای رسیدن به توسعه‌یافتگی حقیقی، باید به آموختن و یاد گرفتن اهمیت دهیم. این یادگرفتن، یعنی افزایش دانش و دانش اصلی، در کتاب خدا قرآن کریم نهفته است.

وی ادامه داد: برای رشد معارف الهی و دانش قرآنی فرزندانمان و جامعه‌مان چه کرده‌ایم؟ این رشد حقیقی اگر اتفاق بیفتد قطعا برکت در مال و رزق را هم به همراه خواهد داشت.

با صدور بخشنامه نمی‌توان برای یك منطقه فرمول قطعی توسعه همه جانبه نوشت

آیت‌الله دژكام اظهار كرد: علاوه بر این موارد، برای افزایش تولید و ثروت در سطح شهرستان، باید برنامه‌ریزی مطابق شرایط و اقتضائات منطقه صورت بگیرد و با صدور بخشنامه از تهران، نمی‌توان برای یک منطقه با شرایط خاص خودش یک فرمول قطعی توسعه همه جانبه در نظر گرفت.
وی همچنین گفت: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که بدانیم بدون صبر، کارها به نتیجه نمی‌رسد. صبر یعنی برای رسیدن به هدف، باید تلاش کنیم و عجله نداشته باشیم.

تلاش رسانه‌های بیگانه برای سلب صبر مردم

امام جمعه شیراز با بیان اینكه رویکرد رسانه‌های بیگانه امروز این است که صبر مردم ما را سلب کنند، گفت: اینکه انتظار داشته باشیم کشوری که می‌خواهد یک تمدن عظیم و مستقل اسلامی در دنیا برپا کند و در برابر استکبار بایستد، علی‌رغم جنگ و تحریم‌های تحمیلی بتواند در کوتاه مدت بر همه مشکلات فائق بیاید انتظار به‌جا و علمی نیست.

آیت‌الله دژكام در پایان تأكید كرد: ایمان داریم که با صبر و استقامت در راه خدا به همه اهداف خود خواهیم رسید و بر همه مشکلات پیروز خواهیم شد.
انتهای پیام

captcha