غدیر، یك حماسه است/ ولایت‌پذیری؛ عامل پیروزی بر دشمنان اسلام
کد خبر: 3836074
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

غدیر، یك حماسه است/ ولایت‌پذیری؛ عامل پیروزی بر دشمنان اسلام

گروه اجتماعی ــ دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینكه غدیر فقط یك قضیه كوچك نیست که در تاریخ اتفاق افتاده و تمام شده باشد، گفت: غدیر حماسه است و حماسه را کسی متوجه می‌شود که اهلش باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز، شب گذشته، 27 مردادماه در مراسم اولین شب شعر غدیر قشقایی ضمن تبریك فرارسیدن دهه ولایت و امامت گفت: بحث غدیر که در سال 10 هجرت شکل گرفت یک قضیه کوچک نیست که در طول تاریخ اتفاق افتاده و تمام شده باشد.

وی با تأكید بر اینكه غدیر یک حماسه است و حماسه را کسی متوجه می‌شود که خود اهل حماسه باشد، گفت: بحمد الهی خداوند روح حماسی را میان عشایر قرار داده است و این قوم به خوبی امتحان خود را پس داده است.

طاهری افزود: اگر بخواهیم از نگاه قرآن به واقعه غدیر توجه كنیم، فقط با آیه تبلیغ می‌توان تمام غدیر را متوجه شد؛ آیه‌ای كه فرموده است اگر پیامبر اکرم(ص) امر الهی را اجرا نکرده بود رسالت او و زحمات تمام انبیا الهی ناتمام می‌ماند.

وی با بیان اینكه هدایت بشریت در اختیار امامت است، گفت: پیغمبر منذر است «... أَنْتَ مُنْذِرٌ وَلِكُلِّ قَوْمٍ هَادٍ؛... تو فقط هشداردهنده‏ اى و براى هر قومى رهبرى است» (آیه 7 سوره رعد) برای هر قومی هادی گذاشته شده است این هادی کسی نیست جز وجود مقدس امیرالمؤمنین(ع)، لذا می‌فرماید « یا أَیهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیكَ مِنْ رَبِّكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ...؛ اى پیامبر آنچه از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده ابلاغ كن و اگر نكنى پیامش را نرسانده‏ اى...» (آیه 67 سوره مائده).

دبیر جامعه روحانیت شیراز یادآور شد: خداوند در حدیث قدسی می‌فرماید ای پیامبر(ص) اگر علی(ع) نبود تو را خلق نمی‌کردیم، نه تو بلکه تمام انبیای الهی آمدند و برای غدیر و امیرالمؤمنین(ع) مبعوث شدند تا ولایت امیرالمؤمنین(ع) ابلاغ نشود کافران امید دارند و مأیوس نشده‌اند و هنوز احساس می‌کنند می‌توانند کاری انجام دهند.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) گفت: ابن عباس می‌گوید بارها دیدم وقتی پیامبر(ص) می‌خواهد خداوند متعال را قسم دهد عرض می‌کند الهی بحق علی و دعای پیامبر(ص) به‌حق علی(ع) مستجاب می‌شد.

عظمت ولایت مقابل توطئه‌های انگلیس
وی در ادامه سخنان خود با اشاره با اتفاقات چند ماه اخیر و حضور نفت‌کش انگلیسی در آب‌های خلیج فارس و توقیف این نفتکش از سوی چند تن از پاسداران جان بر کف و دل بسته به ولایت و تفسیر آیه شریفه «... الْیوْمَ یئِسَ الَّذِینَ كَفَرُوا...؛ ... امروز كسانى كه كافر شده‏ اند از [كارشكنى در] دین شما نومید گردیده‏ اند...» (آیه 3 سوره مائده) گفت: اتفاقات اخیر عظمت ولایت الهی متصل به ولایت امیرالمؤمنین(ع) را نشان داد.

طاهری همچنین به رشادت‌های عشایر در طول انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت:‌ قشقایی‌ها و عشایر در طول تاریخ این مملکت همیشه به‌عنوان مدافع حریم ولایت در میادین مختلف حضور داشتند و در مبارزه با استعمار و استثمار پیشتاز بوده‌اند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز ادامه داد: زمانی انگلیس در جنوب كشور سرباز پیاده می‌كرد و ایلات عشایر مقابل آن‌ها می‌ایستادند و مبارزه می‌كردند اما باز علی‌رغم همه مبارزات مشاهده می‌شد چون آن امامت متصل به ولایت الهی بر جامعه حاکم نبود و فقط به امر مرحوم سید عبدالحسین لاری‌ها و امثالهم برای دفاع از اسلام به میدان می‌آمدند و آن ولایت الهی که باید در قامت ولایت فقیه می‌درخشید نبود، باز سرنوشت مملکت در اختیار آن‌ها بود. در مدت 250 سال می‌گفتند آفتاب در محدوده مستعمرات انگلیس غروب نمی‌کند اما عظمت ولایت را دیدیم عظمت و اینجاست که انسان این عظمت و اقتدار را درک می‌كند.

وی در پایان این مراسم ابراز امیدواری كرد كه ایل قشقایی در اربعین نیز با لباس‌های اصیل خود و به همراه تمام اقوام و عشایر دیگر به كربلا وارد شده تا خار چشم دشمنان شوند.
انتهای پیام

captcha