هفتمین كنگره ملی «شعر علوی» در جهرم پایان یافت
کد خبر: 3835592
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵

هفتمین كنگره ملی «شعر علوی» در جهرم پایان یافت

گروه فرهنگی ــ هفتمین کنگره ملی «شعر علوی» همراه با تقدیر از برگزیدگانش و جمعی از پیرغلامان اهل بیت(ع) در شهرستان جهرم پایان یافت.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از ستاد خبری هفتمین کنگره ملی شعر علوی، مراسم اختتامیه هفتمین كنگره ملی «شعر علوی» شب گذشته، 25 مردادماه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در جهرم برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، پس از قرائت قرآن گروه موسیقی «المهدی» متشکل از جمعی از رزم‌نوازان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با طنینی دل‌افزا از هارمونی سازهای بادی و کوبه‌ای سرود جمهوری اسلامی ایران را نواختند.
پس از اجرای موسیقی، ایوب پرندآور به عنوان مجری برنامه از شاعران برای قرائت سروده‌هایشان دعوت کرد. محمد ضیایی، از شهرستان جهرم به عنوان اولین شاعر به روی صحنه رفت و به خواندن شعری در وصف و ثنای امام حسین(ع) پرداخت. پس از آن بود که محمد حسین فرهادی از شهرستان داراب بر شاعرانگی این مجلس ادبی افزود و با خوانش شعری در مورد مولای متقیان آوای «یا علی» جمعیت انبوه حاضر در مصلی نماز جمعه را برافروخت.
با این حال آنچه که غنای این شعرخوانی‌ها به حساب می‌آمد، سروده‌های شاعر جوانی بود که خود نیز از مهم‌ترین دست‌اندرکاران این رویداد مهم فرهنگی بود.
علیرضا رنجکش، به عنوان دبیر علمی هفتمین کنگره شعر علوی با شور و نشاطی مثال زدنی آنچنان فضای ادبی حاکم بر محفل را تحت تاثیر خود قرار داده بود که به زعم بسیاری از میهمانان حاضر در جلسه، شعرخوانی او از بهترین بخش‌های این همایش دو روزه بوده است.
یادآور می‌شود، هفتمین کنگره شعر علوی، تجلیل از پیرغلامان شهرستان جهرم و مدیحه‌سرایی حاج منصور ارضی نیز از دیگر بخش های مهم این رویداد فرهنگی بود.
انتهای پیام

captcha