غدیر، سبك حكومت اسلامی را نشان داد/ كمبود مسجد در شیراز
کد خبر: 3835260
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰

غدیر، سبك حكومت اسلامی را نشان داد/ كمبود مسجد در شیراز

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام‌جمعه موقت شیراز با بیان اینكه غدیر مهم‌ترین عید از اعیاد اسلامی است، گفت: غدیر نه تنها بهترین شخصیت بعد از پیامبر(ص) را معرفی کرد بلکه سبک حکومت اسلامی را نشان داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوفاضل رضوی اردكانی، امام جمعه موقت شیراز امروز، 25 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز فرا رسیدن ایام دهه ولایت و امامت را گرامی داشت و بر اهمیت توجه و تبیین بیش از پیش مسئله غدیر در جامعه تأكید كرد و گفت: عید غدیر مهم‌ترین عید از اعیاد اسلامی است اما رهنمود پیامبر مكرم اسلام(ص) درباره جانشینی حضرت علی(ع) نادیده گرفته شد.

وی با بیان اینكه قرآن كریم ابلاغ غدیر را برای پیامبر(ص) به منزله اتمام رسالت و اكمال نبوت ذكر كرده است، گفت: غدیر نه تنها بهترین شخصیت بعد از پیامبر(ص) معرفی کرد بلکه سبک حکومت اسلامی را نشان داد.

رضوی اردكانی با یادآوری این نكته كه مسئله جانشینی امام علی(ع) از ابتدای اسلام مطرح بوده است و تنها منحصر به غدیر نیست، گفت: این موضوع در روز عید و 18 ذی‌الحجه به صورت رسمی از سوی پیامبر مكرم اسلام(ص) بیان شد.

ولايت فقيه در امتداد غدير است 
امام جمعه موقت شیراز با بیان اینكه ولایت فقیه از غدیر است زیرا در امتداد غدیر و ولایت است، گفت: كسی مسئله را غدیر را انكار نمی‌كند زیرا مانند انكار آفتاب در روز است و تنها شیعیان مدعی غدیر نیستند بلكه در كتب تفسیری اهل سنت هم این موضوع بیان شده است.

وی با تأكید بر اینكه دین بدون ولایت علی(ع) ناقص است، گفت: اجماع علمای شیعه و اكثریت اهل سنت غدیر و جانشینی مولای متقیان را تأیید می‌كند.

رضوی اردكانی اهمیت گرامیداشت غدیر در جامعه را یادآور شد و گفت: گرامیداشت غدیر تنها از دوران صفویه مطرح نیست بلكه از زمان پیامبر(ص) این روز حرمت داشته است زیرا غدیر را امتداد رسالت و ولایت می‌دانیم.

امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش‌رو بودن روز جهانی مسجد اشاره كرد و گفت: در شیراز كمبود مسجد وجود دارد به طوری كه در خیابان‌های اصلی مسجد نیست.

وی، وجود مساجد را مظهر اسلامی بودن یك شهر دانست و از خیران درخواست كرد تا در امر آبادانی و احداث مساجد در شهرها مشاركت داشته باشند.

اعتراف دشمنان به قدرت دفاعی ايران 
رضوی اردكانی همچنین به فرا رسیدن 31 مردادماه، روز صنعت دفاعی نیز اشاره كرد و گفت: بحمد الهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد شكوفایی صنعت دفاعی كشور بوده‌ایم به طوری كه موشك‌های نقطه‌زن و ساخت پهپادها با تكنولوژی‌های روز از دستاوردهای این صنعت است.

امام جمعه موقت شیراز با تأكید بر اینكه آمریكا و دشمنان ما به قدرت دفاعی ایران اعتراف دارند، گفت:‌ سرنگونی پهپاد آمریكایی و توقیف نفت‌كش انگلیسی برای این دو كشور یك ذلت و برای ایران مایه عزت است.
انتهای پیام

captcha