کنگره ملی «شعر علوی» در جهرم آغاز شد
کد خبر: 3835228
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
با حضور شاعران منتخب کشور؛

کنگره ملی «شعر علوی» در جهرم آغاز شد

گروه فرهنگی ــ کنگره ملی «شعر علوی» شب گذشته، ۲۴ مردادماه با حضور برترین چهره‌های شعر انقلاب کشور در جهرم کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، كنگره ملی «شعر علوی» که طی روزهای 24 و 25 مردادماه جاری با حضور مطرح‌ترین چهره‌های شعر انقلاب كشور و دوستداران فرهنگ و ادب در جهرم برگزار می‌شود از شب گذشته كار خود را در این شهرستان آغاز كرده است.

رحمانیان، دبیر اجرایی هفتمین کنگره ملی «شعر علوی» در حاشیه آغاز این برنامه گفت: این رویداد فرهنگی که به مناسبت ایام دهه ولایت و امامت در جریان است زمینه‌ای را فراهم آورده است تا دوستداران ادبیات آیینی به ویژه شاعران اهل بیت(ع) مطالبات فرهنگی علاقه‌مند به حوضه شعر و ادبیات در این زمینه را پاسخ بدهند.

وی با اشاره به اینکه اجتماع پرشور تمامی هیئت‌های مذهبی استان فارس در روز 25 مردادماه پس از نماز مغرب و عشا از مهم‌ترین بخش‌های این رویداد مهم در کشور خواهد بود، گفت: در حدود 70 نفر از شاعران و مداحان مطرح کشور به این مراسم دعوت شده‌اند که از آن جمله باید از حاج منصور ارضی مداح شناخته شده اهل بیت(ع) نام برد.

دبیر اجرایی کنگره شعر علوی ادامه داد: همایش دو روزه شعر علوی از مهمترین رویدادهای ادبی کشور است که می‌تواند معرف «شعر آیینی» کشور به دوستداران ادب و فرهنگ فارسی باشد.

رحمانیان یادآور شد: مراسم اختتامیه این کنگره ادبی در روز 25 مردادماه پس از نماز مغرب و عشا در مصلای نماز جمعه شهرستان جهرم برگزار خواهد شد.

بیش از 10 نفر از برترین شاعران آیینی کشور در اولین روز از همایش دو روزه شعر علوی که در شهر جهرم در حال برگزاری است، به شعرخوانی پرداختند.

مجید صحرانورد از داراب، سیدعبدالرسول عقیقی جهرم، روح‌الله قناعتیان از قم، فرزانه شفیعی از اصفهان، مجتبی خرسندی از بروجرد، محمد ضیایی از استهبان، مصطفی  کارگر از گراش، دانیال بهادرانی، ولی صادقی، علیرضا رنجکش و پریچهر کوهنورد از جهرم از جمله شرکت‌کنندگانی در این رویداد فرهنگی بودند که به قرائت سروده‌های خود پرداختند.

همچنین محمدحسین فرهادی از داراب، علی‌اکبر شجعان از استهبان و احمد خوانسالار از داراب دیگر دعوت‌شدگان برای خوانش‌های ادبی خود در این محفل فرهنگی هنری بودند و در پایان این مراسم نیز «سعید بهنام» به عنوان خواننده آواز به روی صحنه آمد.

انتهای پیام

captcha