مشاركت شهروندان از عناصر اصلی كار پلیسی است
کد خبر: 3834986
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

مشاركت شهروندان از عناصر اصلی كار پلیسی است

گروه اجتماعی ـ جانشین معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس، آموزش همگانی و مشارکت شهروندان را از عناصر اصلی کار پلیسی دانست و بر لزوم توجه مسئولان انتظامی به خصوص کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها نسبت به این موضوع تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، رسول امینی، جانشین معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس امروز، 23 مردادماه در جلسه اندیشه‌ورزی ساماندهی مربیان آموزش همگانی كه به میزبانی پلیس پیشگیری استان فارس برگزار شد، گفت: آموزش همگانی و مشارکت شهروندان از عناصر اصلی کار پلیسی است و باید مسئولان انتظامی به خصوص کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها با برگزاری جلسات آموزشی با مساجد، مدارس، خانواده‌ها و اصناف تعامل گسترده نسبت به مهار جرم و افزایش احساس امنیت اقدام کنند.
وی افزود: با رویکرد جامعه‌محوری ناجا به سمت برقراری نظم و امنیت حرکت می‌کنیم که مهم‌ترین اثربخشی پلیس جامعه‌محور، توانایی آن در کاهش احساس ناامنی از طریق آموزش و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه است.
امینی ادامه داد: در این رویکرد، شهروندان خود نیز در برقراری نظم و امنیت مسئول هستند و در این راستا آنچه بیشتر از هر چیز دارای اهمیت است، ارائه آموزش همگانی از طریق مربیان با هدف پیشگیری اجتماعی است.
جانشین معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس بیان كرد: هر چه آموزش‌های ارائه شده، کامل‌تر و دقیق‌تر باشد میزان تحقق پیشگیری اجتماعی بیشتر و میزان شیوع آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد شد.
امینی اضافه کرد: مدرسان آموزش همگانی باید توانمند و مجهز به مهارت‌های سخنرانی و انتقال مفاهیم باشند و با ارائه آموزش حضوری مطلوب، ضمن ارتقا ارزش ناجا در منظر مردم و شهروندان، زمینه لازم را برای مشارکت مردم در تولید امنیت فراهم کنند.
وی گفت: آموزش حضوری یکی از ابزارهای کارآمد پلیس در رویکرد جامعه‌محوری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقا امنیت در جامعه است.
یادآور می‌شود، در این جلسه پیرامون تکمیل بانک اطلاعاتی مدرسان آموزش همگانی، برنامه‌ریزی برای حضور فرماندهان و کارشناسان در سطح جوامع هدف در مناسبت‌های ویژه نظیر هفته ناجا، دهه فجر، ایام نوروز و تهیه منابع و متون آموزشی استاندارد برای استفاده مدرسان در جلسات آموزشی بحث و تبادل نظر شد.
انتهای پیام

captcha