تغییر نگرش‌های دینی میان دانشجویان دیده می‌شود
کد خبر: 3834176
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

تغییر نگرش‌های دینی میان دانشجویان دیده می‌شود

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر بین دانشجویان تغییر نگرش نسبت به معقوله دینی و مقوله فرهنگی مرتبط با دین کاملاً قابل مشاهده است.

تغییر نگرش‌های دینی در میان دانشجویان دیده می‌شودمحمدرضا دارابی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جشنواره قرآنی این دانشگاه یکی از معتبرترین جشنواره‌های قرآنی در کشور بوده و در حوزه دانشجویی و خانواده کارمندان و اعضای هیئت علمی این مجموعه تقریباً بی‌نظیر بوده است.

وی ادامه داد: این جشنواره هر ساله در شورای فرهنگی و شورای قرآن و عترت دانشگاه پیگیری خواهد شد و دارابی با توجه به سوابق خود در حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی حمایت زیادی از این فرآیند داشته و قطعاً آن را ادامه خواهد داد. شورای فرهنگی دانشگاه در این مدت سعی داشته روش و محور‌های اجرا را تغییر دهد و امسال این تغییرات کاملاً مشهود بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کرد: رویکرد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه فرهنگی عام، رویکرد ارائه خدمات فرهنگی با حداکثر توان و بهترین نوع بوده است. از ابتکاراتی که دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مدت داشته‌اند می‌توان به تشکیل هیئت امنا در مسجد حضرت زهرا‌(س) اشاره کرد. این هیئت فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی دانشگاه را راهبری خواهد کرد.

دارابی بیان کرد: امیدواریم که این مرکز در طی سال آینده به قلب تپنده فعالیت‌های فرهنگی در حوزه فرهنگ دینی بین دانشجویان و به خصوصا با توجه به موقعیت مکانی این مسجد (در میان ۲۵۰۰ دانشجوی ساکن در پردیس این دانشگاه) که می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی را برای دانشگاه ایجاد کند، تبدیل شود.

وی افزود: در حال حاضر بین دانشجویان تغییر نگرش نسبت به مقوله دینی و مقوله فرهنگی مرتبط با دین کاملاً قابل مشاهده است. دانشجویان در تمام سطوح از مسئولان فرهنگی دانشگاه این مطالبه را دارند که به نیاز‌های آنان پاسخ داده شود. جلسات فرهنگی مرتبط در دانشکده داروسازی و دندان‌پزشکی به‌صورت خودجوش از طریق معاونت‌های فرهنگی دانشجویی این دانشکده‌ها اداره می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: عده‌ای در دانشجویان در کنار هم جمع شدند و به کتاب‌خوانی، مثنوی‌خوانی و... می‌پردازند و این رویکرد‌ها را افزایش می‌دهند. انتخاب دارابی با توجه به سوابق ایشان در حوزه‌های معاونت فرهنگی، این رویکرد‌ها را به‌صورت شفاف و واضح نشان می‌دهد.

دارابی بیان کرد: به عقیده من در تمام زمینه‌ها نیازی به معرفی رویکر‌دها نداریم؛ چرا که انتخاب‌ها و رفتار‌های عملی ما نشان از رویکرد‌های ما خواهند داشت. انتخاب دارابی در معاونت دانشجویی بیانگر دیدگاه فرهنگی، قرآنی و دانشجویی ایشان در دانشگاه خواهد بود.

انتهای پیام

captcha