مسئولان ترویج ازدواج آسان را از خانواده‌هایشان آغاز کنند
کد خبر: 3832112
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
آذری‌جهرمی:

مسئولان ترویج ازدواج آسان را از خانواده‌هایشان آغاز کنند

گروه جامعه ــ وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات در مراسم روز ملی ازدواج با تأکید بر اینکه مسئولان باید ازدواج آسان را از خانواده‌هایشان آغاز کنند، گفت: الگوسازی‌های جامعه ما نیاز به توجه جدی دارد.

به گزارش ایکنا؛ مراسم روز ملی ازدواج امروز شنبه 12 مردادماه، با حضور وزیر ورزش و جوانان، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، رئیس و مسئولان امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، جمعی از خیران حوزه ازدواج و زوج‌های ورزشکار در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پیام آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی که از جوانان خواسته بود برای انجام ازدواج‌های ساده شجاعت به خرج دهند قرائت شد و در ادامه، تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از قانون‌گذاران کشور خواست مشاوره پیش از ازدواج را در کشور اجباری کنند.

اجرای برنامه‌ای با محور ترویج مشاوره پیش از ازدواج و صحبت دو نفر از مشاوران مطرح کشور در خصوص ضرورت مشاوره پیش از ازدواج ادامه بخش این مراسم بود.  

غلامعلی افروز، استاد روانشناسی دانشگاه تهران نیز با حضور در این مراسم ازدواج را زیباترین گل‌واژه هستی و یک نیاز فطری و ضرورت اجتماعی دانست و گفت: اگر ازدواج صورت نگیرد شاهد کاهش جمعیت خواهیم بود.

در ادامه مراسم از تعدادی از فعالان حوزه ازدواج، خیران و زوج‌های موفق ورزشکار تجلیل به عمل آمد؛ سپس معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از کاهش کمی و کیفی ارتباط در خانواده‌های ایرانی ابراز نگرانی کرد و گفت: کمیت و کیفیت ارتباط بین اعضای خانواده کاهش یافته است.

وی افزود: در گذشته میزان ساعاتی که خانواده‌ها با هم صحبت می‌کردند و تعداد واژه‌هایی که به کار می‌بردند بیشتر بود اما اکنون میزان ارتباط کلامی در خانواده‌ها به کمتر از 20 دقیقه در روز رسیده است و تعداد کلمات به کار رفته به کمتر از 400 کلمه و از همه مهم‌تر اینکه این گفت‌و‌گوها همراه با مفاهمه و درک متقابل نیست.

در این مراسم سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان که میزبان اصلی مراسم بود سخنرانی نکرد و مجری به نیابت از سوی وی، برنامه‌های هفته ازدواج را اعلام و با حضور مسئولان از تمبر روز ازدواج در کشور رونمایی شد. در میان برنامه‌های مراسم نیز کلیپ‌های کوتاهی با محور ازدواج برای اولین بار پخش و اعلام شد که این کلیپ‌ها به صورت گسترده در رسانه‌ها منتشر خواهد شد. 

محمدجواد آذری جهرمی، آخرین سخنران این مراسم بود. این وزیر جوان کشورمان ابتدا داستان ازدواج ساده و کم هزینه خود را بازگو کرد و گفت: نمی‌شود که مسئولان حرف از ازدواج آسان و کم هزینه بزنند اما وقتی به زندگی آنها نگاه می‌کنیم ازدواج مجلل فرزندان آنها را ببینیم.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید ازدواج آسان را از خانواده‌هایشان آغاز کنند، گفت: الگوسازی‌های جامعه ما نیاز به توجه جدی دارد.

جهرمی در پایان با اشاره به اینکه معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری از وی خواسته است در خصوص تأثیرات منفی فضای مجازی بر خانواده‌ها صحبت کند، گفت: شبکه‌های اجتماعی بهترین ابزار اصلاح الگوی رفتاری جامعه هستند. اشکال از شبکه‌های اجتماعی نیست بلکه اشکال از خود ماست. من به عنوان یک وزیر جوان کار را از خودم آغاز کرده‌ام و هفته‌ای یک پست به همراه خانواده منتشر می‌کنم. باید از فرصت شبکه‌های اجتماعی برای آموزش و اصلاح رفتارها استفاده کرد.  

وی اضافه کرد: البته به من خرده می‌گیرند که چرا عکس همسر خود را منتشر می‌کنید در حالی که حجاب ایشان مشکلی ندارد و منعی برای این مسئله نمی‌بینم.

به گزارش ایکنا؛ در پایان این مراسم مراسم سنتی خواستگاری مردم ترکمن ‌صحرا به صورت نمایشی در سالن اجرا شد.

انتهای پیام

captcha