همكاری هلال‌احمر و جهاددانشگاهی می‌تواند موجب‌ اشتغالزایی شود
کد خبر: 3829453
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

همكاری هلال‌احمر و جهاددانشگاهی می‌تواند موجب‌ اشتغالزایی شود

گروه اجتماعی ــ مدیر مركز آموزش‌های تخصصی كوتاه‌مدت جهاددانشگاهی لامرد گفت: جهاددانشگاهی با همکاری هلال احمر و نیروهای متعهد می‌تواند زمینه کارآفرینی و اشتغال مناسب را در منطقه ایجاد كند.

به گزارش ایكنا از فارس، احمد علی‌پور، مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی شهرستان لامرد امروز، اول مردادماه در دیدار با بینوا رئیس جمعیت هلال احمر این شهرستان، ضمن تشکر از تلاش‌های هلال احمر در مناطق سیل‌زده گزارشی از فعالیت‌های جهاددانشگاهی را ارائه کرد و گفت: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی است که در حوزه‌های پژوهشی ، فرهنگی و آموزشی فعالیت می‌کند.

وی افزود: با توجه به اهداف مشترک و در راستای تحقق این اهداف، ارتباط و همکاری خوبی بین دو مجموعه هلال احمر و جهاددانشگاهی می‌تواند برقرار شود و امیدواریم زمینه‌ای فراهم شود که بتوانیم در دوره‌های آموزشی به خصوص پزشکی از ظرفیت خوب مدرسین و تجهیزات هلال احمر استفاده کنیم و افراد مستعد را جهت عضویت در آن نهاد هدایت و راهنمایی کنیم.

علی‌پور با بیان اینکه تحقیقات کاربردی و حمایت از دانشجویان و پژوهشگران مستعد یکی از اهداف مهم جهاددانشگاهی است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی با همکاری هلال احمر و نیروهای متعهد می‌تواند با توجه به بومی‌سازی تحقیقات و دوره‌های آموزشی مرتبط، زمینه کارآفرینی و اشتغال مناسب را در منطقه ایجاد كند.

مدیر جهاددانشگاهی لامرد اضافه کرد: تکیه بر خود و مقابله با غربزدگی یکی از نکات مهم و کلیدی جهاددانشگاهی است که اخیراً مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با ائمه جمعه کشور، این مهم را به جهاددانشگاهی و جوانان جهادگرش نسبت داد و ما همواره در تلاشیم تا این عملکرد را سرلوحه قرار دهیم.

بینوا، رئیس جمعیت هلال احمر لامرد نیز در این دیدار گفت: در این دوران با توجه به شرایط کشور و منطقه باید در بعضی مواقع آتش به اختیار عمل کرد تا نتیجه مناسب محقق شود و به شرایط مطلوب دست یابیم.

وی افزود: با توجه به اهداف این سازمان که آموزش همگانی جهت مقابله با حوادث و خطرات است، می‌توانیم از فراگیران فارغ‌التحصیل دوره‌های پزشکی جهاددانشگاهی در این زمینه استفاده کنیم تا هنگام خطر از ظرفیت و نیروی انسانی بیشتری برخوردار باشیم.

بینوا یادآور شد: هلال احمر یک نهاد کاملا مستقل است که در هنگام حادثه و اتفاق، عموم جامعه را در مورد توجه فعالیت خود قرار خواهد داد و همواره صلح و نوع دوستی را در دستور کار خود قرار داده است.
انتهای پیام

captcha