تداوم طرح ملی «شهاب» با حمایت خیران نخبه‌پرور در فارس
کد خبر: 3829390
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴

تداوم طرح ملی «شهاب» با حمایت خیران نخبه‌پرور در فارس

گروه اجتماعی ــ رئیس بنیاد ملی نخبگان فارس از تداوم طرح ملی «شهاب» با پشتیبانی و حمایت خیران نخبه‌پرور در این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، نشست مشترک مدیران، کارشناسان و اساتید دستگاه‌های مشارکت‌کننده در بخش‌های هنری برنامه ملی «شهاب» استان فارس امروز، اول مردادماه در شیراز برگزار شد.

حبیب شریف، رئیس بنیاد نخبگان فارس در این نشست گفت: برنامه ملی شهاب در فارس با همت مشترک مجموعه‌های حاضر و پشتیبانی خیران نخبه‌پرور تداوم یافته است.

وی افزود: هدف این است که فارس همچون سایر موارد که الگو و نمونه‌ای برای سایر استان‌ها بوده در این زمینه نیز تجربه‌ای استاندارد برای کل کشور انجام دهد و حاصل این تجربیات در اختیار همگان قرار گیرد.

فاطمه کرم‌اللهی، مسئول طرح و برنامه حوزه هنری فارس نیز در این نشست گفت: حوزه هنری پابه پای مجموعه پیش آمده و فارغ از بخشنامه و بودجه و ... هدف خویش را پرورش و تربیت نسل آینده قرار داده است.

وی ادامه داد: به همین سبب از اساتید نخبه و درجه اول استفاده کردیم و همه تلاشمان بر این بود که اساتید از میان افرادی دعوت به همکاری شوند که در پیشینه‌شان سابقه کار با کودکان و نوجوانان وجود داشته باشد.

اسماعیلی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس نیز گفت: این طرح در اصل مربوط به آموزش و پرورش است اما مشارکت صادقانه بنیاد نخبگان در این برنامه و همراهی صمیمانه حوزه هنری با آنان سبب شده در بخش‌های هنری تجربه خوبی رقم بخورد.

فخارزاده، مدیر این طرح و معاون بنیاد نخبگان استان فارس نیز با اشاره به گزارشی از روند اجرای طرح گفت: امروز که به گذشته نگاه می‌کنیم درمی‌یابیم چه راهی طی شده و چه تجربه‌ای کسب کرده‌ایم.

وی افزود: برای سال آینده نیز قرار است چهار شهرستان استان به برنامه ملی شهاب بپیوندند و مشابه این حرکت‌ها را در شهرستان‌های دیگر استان شامل اقلید، جهرم ، مرودشت و کازرون شاهد باشیم.

عبدالرضا قیصری، معاون فرهنگی حوزه هنری فارس نیز گفت: شخصاً تجربه حضور در یکی از برنامه‌های استعدادسنجی و ارزیابی این آینده‌سازان را دارم و معتقدم حوزه هنری می‌تواند از این طریق به وظیفه استعدادپروری خویش برسد و آن را در راستای وظایف سازمانی می‌دانم.

احد ده‌بزرگی، استاد کارگاه هوش کلامی بیانی نیز گفت: سابقه پرورش استعدادها در آموزش‌وپرورش سابقه‌ای دیرین است که قطع شده بود اما خوشبختانه این بار سراغ حوزه هنری آمده‌اند که توانمندی هدایت بچه‌ها را دارد.

یادآور می‌شود، در این نشست پس از صحبت سایر حاضران، تصمیماتی پیرامون فاز پایانی دوره‌های سال جاری و برنامه‌های سال تحصیلی آینده برنامه ملی شهاب اتخاذ شد.
انتهای پیام

captcha