نماز جمعه در هم آمیختگی دین و سیاست است
کد خبر: 3828894
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹

نماز جمعه در هم آمیختگی دین و سیاست است

گروه اجتماعی ــ استاندار لرستان با بیان اینکه بُعد سیاسی نماز جمعه قوی‌تر از بعد عبادی آن است، بیان کرد: نماز جمعه در هم آمیختگی دین و سیاست است.

نماز جمعه در هم آمیختگی دین سیاست استبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، یکشنبه، ۳۰ تیر در شورای اداری لرستان که با محوریت چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه برگزار شد با تاکید بر لزوم مشارکت و همکاری تمام مسئولان با ستادهای نمازجمعه اظهار کرد: نماز جمعه در طول تاریخ دارای اوج و فرود بوده است‌.

وی با ذکر این مطلب که ابعاد سیاسی نماز جمعه نسبت به ابعاد عبادی آن قوی‌تر است، اضافه کرد: بخش عمده نماز جمعه درآمیختگی دین و سیاست است.

خادمی با اشاره به این‌که خروجی نماز جمعه وحدت بخشی در جامعه افزایش آگاهی‌ها و اصلاح طلبی در جامعه باشد، ادامه داد: تریبون نماز جمعه نباید به محل دامن زدن به اختلاف باشد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه انتقادات یا اگاهانه و خیرخواهانه است یا ناآگاهانه خیرخواهانه، ادامه داد: گاهی ممکن است بین ائمه جمعه و مسئولان همسانی اطلاعات وجود نداشته باشد که ما وظیفه داریم اطلاعات آنان در حوزه اجرایی تقویت کنیم.

وی با ذکر این مطلب که در جریان سیل در مدیریت‌های اولیه، آگاهی دادن به مردم و جمع کردن حوادث بعد از سیل به خوبی عمل شد، ادامه داد: در یک مورد ۱۰ تا ۱۲ پل به طول بیش از ۵۰ متر افتتاح شد.

خادمی با اشاره به این‌که ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مسکن پرداخت شده است، اضافه کرد: ۷۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مردم سیل‌زده تقدیم شد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در سیل اخیر لرستان ۶ هزار پک به شکل رسمی توزیع شده است، اضافه کرد: کار ساحل سازی رودخانه‌های پلدختر و معمولان، ایمن کردن روستاها جاده ارتباطی پلدختر نیز در حال انجام است.

وی با ذکر این مطلب بازسازی جاده پلدختر به مناقصه رفته است، اضافه کرد: قرارداد اولیه آن به مبلغ ۲۸۵ میلیارد تومان با قرارگاه خاتم بسته شد.

خادمی با اشاره به این‌که علاوه بر اعتبارات فوق، ۲۲۰ میلیارد جداگانه از اعتبارات سیل به جاده پلدختر اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: در انتخابات اصل بی‌طرفی در سرلوحه کار قرار دارد.

خادمی با تاکید بر پرهیز از انتخاباتی کردن فضای استان، ادامه داد: عجله‌ای برای اینکه فضای استان را انتخابات کنیم نداریم.

استاندار لرستان با اتتقاد از مدیرانی که بدون اطلاع فرمانداران برنامه‌های خود را انجام می‌دهند، ادامه داد: مدیران برای مراسمات افتتاح در شهرستان‌ها با فرمانداری‌ها همکاری کنند چراکه فرماندار نماد دولت است.


انتهای پیام

captcha