برخورد قاطع با متخلفان در دستگاه قضا
کد خبر: 3828585
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
موسوی اظهار كرد:

برخورد قاطع با متخلفان در دستگاه قضا

گروه اجتماعی ـ رئیس كل دادگستری فارس گفت: قضات و کارکنان دادگستری استان افرادی مؤمن، انقلابی و سالم هستند، اما با معدود افرادی که می‌خواهند با تخلفات خود آبروی دستگاه قضایی را ببرند، بدون هیچ‌گونه اغماضی برخورد قاطع خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، حجت‌الاسلام سیدكاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس امروز، 29 تیرماه در آیین تکریم و معارفه سرپرست محاکم کیفری دو شیراز قضات و کارکنان دادگستری استان فارس را افراد صالح و بدنه دستگاه قضایی را سالم دانست و تأکید کرد: قضات و کارکنان دادگستری استان افرادی مؤمن، انقلابی و سالم هستند منتها با معدود افرادی که می‌خواهند با تخلفات خود آبروی دستگاه قضایی را ببرند بدون هیچ‌گونه اغماضی برخورد قاطع خواهد شد.
وی با بیان اینكه توقع و انتظارات مردم از دستگاه قضایی در دوران جدید ریاست قوه قضائیه، آیت‌الله رئیسی بیش از گذشته است گفت: برای تحقق منویات رئیس قوه قضائیه و رسیدن به اهداف مهم دستگاه قضایی قضات،عوامل و زیرمجموعه دادگستری در اجرای فرمایشات وی به‌ویژه برخورد و مقابله با فساد اهتمام بیشتری داشته باشند.
موسوی از تشدید نظارت‌ها خبر داد و تأکید کرد: در همه قسمت‌ها چه دادگاه و چه دادسرا نظارت از سوی مسئولان و سرپرست مجتمع‌های قضایی بیشتر شود چرا که باید از نیروهای مؤمن، انقلابی، به شدت پاکدست و خوش اخلاق که ارباب رجوع را مورد تکریم و احترام قرار می‌دهند، استفاده شود.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان اینکه همه احتیاج به نصیحت داریم، گفت: بشر نیازمند نصیحت است بنابراین سرپرستان مجتمع‌های قضایی شیراز در مناسبت‌های مختلف از ظرفیت علما و روحانیون جهت ارائه نصایح اخلاقی بهره لازم را ببرند چرا شخصی که می‌خواهد کار قضایی انجام دهد نباید از اخلاقیات دور باشد.
موسوی، آمار بالای رسیدگی در محاکم کیفری دو شیراز در ماه گذشته را نشان از توان بالا و تلاش همکاران قضایی و اداری این محاکم دانست و گفت: موضوع آمار و رسیدگی به پرونده‌های قضایی بسیار حائز اهمیت است و قضات در رسیدگی به پرونده‌ها ضمن تسریع در زمان رسیدگی و دقت بالا در صدور رأی نگاه ناظر خداوند متعال را مدنظر قرار دهند و بدون دخالت فرد و یا افرادی در کمال آرامش، همیشه خدا و قانون را مافوق خود بدانند.
وی در ادامه به برخی از اقدامات و فعالیت‌های قاضی فرهادی‌پور، سرپرست سابق محاکم کیفری دو شیراز و حساسیت وی در رسیدگی به پرونده‌های مهمی اشاره کرد و گفت: پرونده‌هایی که از حساسیت زیادی برخوردارند جدی گرفته شود و در صدور رأی برای مجرمین این پرونده‌ها به هیچ عنوان ملاحظه‌ای صورت نگیرد.
موسوی در ادامه تکریم و احترام ارباب رجوع را مورد تأکید قرار داد و گفت: مردم را احترام کنید و درب اتاق‌هایتان به روی مردم باز بگذارید و خود را خدمتگزار مردم بدانیم و از تأکیدات ریاست قوه قضائیه است که در رسیدگی به حال ضعفا، محرومان و افرادی که مورد ظلمی واقع شده‌اند فروگذار نباشیم و حرف و درد دل مردم را بشنویم.
رئیس کل دادگستری فارس از نگه داشتن حرمت همکاران گفت و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند قضات را عزیز بشمارید و در دستور اسلام و فرمان امیرالمؤمنین به مالک اشتر هم آمده که قضات را تکریم کنیم و هم بر آن چشم‌های ناظری برای نظارت و رصد قرار بدهید.
وی با بیان اینکه همه اقدامات و فعالیت‌های دادگستری در اجرای احکام نمود پیدا می‌کند، گفت: اجرای احکام بسیار مهم و حیاتی است و شایسته است امکانات لازم فیزیکی و نیروی انسانی مناسب برای اجرای احکام کیفری و اجرای احکام حقوقی قرار دهیم.
موسوی در پایان بر تغییر و تحول در نظام قضایی تأکید کرد و گفت: قضات و کارکنان با ایده‌های جدید، توان و خلاقیت خود موجبات رشد و شکوفایی هر چه بهتر دستگاه قضایی را فراهم کنند.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم قاضی محمد مهدی محمودی به عنوان معاون قضایی رئیس کل دادگاه‌های عمومی وانقلاب شیراز و سرپرست دادگاه‌های کیفری 2 شیراز معرفی و از تلاش‌های قاضی علی فرهادی‌پور تقدیر شد.
انتهای پیام

captcha