«و توی دروازه» در شیراز رونمایی و نقد شد
کد خبر: 3827959
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

«و توی دروازه» در شیراز رونمایی و نقد شد

گروه فرهنگی ــ نشست نقد و رونمایی کتاب «و توی دروازه» نوشته عباس سعیدی در سالن کتابدار اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، نشست نقد و رونمایی از كتاب «و توی دروازه» نوشته عباس سعیدی امروز، 26 تیرماه با حضور روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس؛ فاطمه زارع مهذبیه، مشاور امور بانوان فرمانداری شیراز و جمعی از شاعران، نویسندگان و کتابداران شیرازی برگزار شد.

كتاب «و توی دروازه» رمانی در حوزه دفاع مقدس با زبان طنز است که ماجراهای پسری عزیزدردانه را در جبهه جنگ روایت می‌کند. جنگی نابرابر بین اهالی یک روستا با سربازان مسلح بعثی. این کتاب ترکیب تلخی صحنه‌های دردناک جنگ با روایت شیرین تجربه‌ای جدید از داستان‌های دفاع مقدس را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در این دیدار با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای ترویج کتابخوانی مهم‌ترین رسالت کتابخانه‌های عمومی است، گفت: در چند سال گذشته اجرای برنامه‌هایی با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی رو به فزونی گرفته است و به صورت پیوسته، برنامه‌های نقد و رونمایی کتاب، نشست‌های کتابخوان، معرفی کتاب‌های تازه نشر به ویژه آثار نویسندگان بومی، نشست‌های مطالعاتی و... به‌میزبانی کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی ما بر این است که برنامه‌های ترویجی و تبلیغی کتاب‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی باقوت بیشتری دنبال شود، اضافه کرد: اجرای این برنامه کتابخانه‌های عمومی را به جایگاه اصلی یعنی تبدیل شدن به فرهنگسراهای اجتماعی نزدیک می‌کند.

منوچهری با تصریح اینکه فعالیت کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌ها با توجه زیاد مسئولان و مردم همراه است، اضافه کرد: برنامه‌های ترویجی کتاب‌خوانی همچون نقد و بررسی کتاب که در شهرستان‌های فارس برگزار می‌شود با حضور مسئولان سیاسی و فرهنگوران و عمومی مردم شهرستان، همراه است و برگزاری این برنامه‌ها به توجه هرچه بیشتر مسئولان به حوزه کتابخانه‌های عمومی و استقبال گسترده‌تر مردم از خدمات کتابخانه‌های عمومی کمک کرده است.

در ادامه این دیدار عباس سعیدی خالق کتاب «و توی دروازه » و لاله آتشی فعالی ادبی و منتقد این برنامه، ویژگی‌های ادبی و محتوایی این کتب همچون روایت داستان، زاویه دید، شخصیت‌پردازی، شیوه بیان و سبک نگارش اثر، کلیشه‌زدایی، استفاده از طنز و ... را بررسی و درباره این اثر گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام

captcha