نشست تخصصی «كرامت انسانی در ادیان ابراهیمی» در شیراز برگزار شد
کد خبر: 3827881
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

نشست تخصصی «كرامت انسانی در ادیان ابراهیمی» در شیراز برگزار شد

گروه اجتماعی ــ نشست تخصصی «كرامت انسانی در ادیان ابراهیمی» با تأكید بر آموزه‌های رضوی با حضور اقلیت‌های مذهبی در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، پایان‌بخش برنامه‌های دهه كرامت در استان فارس، برگزاری نشست تخصصی «كرامت انسانی در ادیان ابراهیمی» با تأكید بر آموزه‌های رضوی بود كه شب گذشته، 25 تیرماه با حضور پیروان اقلیت‌های مذهبی در شیراز برگزار شد.

این نشست با محوریت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس برگزار شد كه از جمله برنامه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی است كه با موضوع رأفت اسلامی در مناظرات و حفظ كرامت انسانی به اجرا درآمد.

جابر مهدی‌یار، رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس در این مراسم گفت: اقلیت‌های مذهبی در استان فارس مانند سایر مسلمانان دارای زندگی آرام و توأم با آرامش هستند كه بحمد الهی شرایط زندگی خوبی دارند و از امنیت و آرامشی كه برای همه مسلمانان پیش‌بینی شده است، بهره‌مند هستند.

وی افزود: حسن هم ‌واری در محیط زندگی و رفتار دوستانه و برادرانه موجب شده است كه اقلیت‌های مذهبی به عبادات اختصاصی خود بپردازند و از همین جهت اقلیت‌های مذهبی از این روش و منش مسلمانان تشكر كردند.

مهدی‌یار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه در ایام دهه كرامت امسال در فارس بیش از 270 برنامه به‌همت دفتر آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: 41 مدیر در سطح شهرستان‌ها داریم كه هر كدام ده‌ها برنامه‌ را در این ایام در سطح استان فارس برگزار كردند كه وسعت برنامه‌های اجرا شده بسیار زیاد است.

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس با تأكید بر اینكه تمام شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای استان از برنامه‌های متنوع فرهنگی آستان قدس رضوی منتفع شدند، گفت: حضور خادم‌یاران آستان قدس رضوی در فارس، برپایی مراسم پرچم‌گردانی امام رضا(ع) در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها موجب تحول فرهنگی قابل توجهی شده است.

وی، برپایی شب‌های شعر، نشست‌های علمی، مولودی‌خوانی‌ها، سخنرانی‌های مذهبی، عیادت از بیماران بیمارستان‌ها و محرومان، سركشی از خانواده‌های شهدا و جانبازان و برگزاری جشن‌های متنوع رضوی در سراسر استان را از جمله برنامه‌های این آستان مقدس برشمرد.

یادآور می‌شود، پایان‌بخش این مراسم تجلیل از علما و بزرگان پیروان ادیان ابراهیمی در شیراز بود.

انتهای پیام

captcha