امامان رضا(ع) و جعفرصادق(ع) به پیروان ادیان درس تعامل دادند
کد خبر: 3827868
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

امامان رضا(ع) و جعفرصادق(ع) به پیروان ادیان درس تعامل دادند

گروه اجتماعی ــ رئیس انجمن زرتشتیان شیراز با بیان اینكه همواره با مسلمانان در ایران تعامل داشته‌ایم، گفت: امام رضا(ع) و امام جعفرصادق(ع) به پیروان ادیان درس تعامل دادند.

به گزارش ایكنا از فارس، افلاطون سهرابی، رئیس انجمن زرتشتیان شیراز شب گذشته، 25 تیرماه در نشست تخصصی كرامت انسانی در ادیان ابراهیمی با تأكید بر آموزه‌های رضوی كه در شیراز برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا و امام راحل و همچنین تكریم مقام رهبر معظم انقلاب گفت: بحمد الهی تعامل خوبی میان زرتشتیان و مسئولان شهر و استان وجود دارد و مسائل و مشكلات این قشر با تعامل برطرف می‌شود.

وی با بیان اینكه نام پیامبر دین زرتشت، زرتشت است كه در ایران به دنیا آمده است و كتاب دینی آن نیز گاتا است، افزود: یكی از صحبت‌های زرتشت این است كه خوشبختی از آن كسی است كه خوشبختی دیگران را بخواهد و راه در جهان یكی است و آن راه راستی است كه اگر با صداقت با هم صحبت كنیم حرف‌هایمان به دل می‌نشیند.

سهرابی با یادآوری اینكه نام خدای مطلق و بی‌همتا در دین زرتشت اهورامزداست كه بیش از 100 مرتبه در گاتا نام برده شده است، گفت: دین اسلام، دین زرتشت را به‌عنوان اهل كتاب قبول دارد. در زمان پیامبر(ص) زمانی كه یمن جزو فتوحات اسلام شد از ایشان پرسیدند كه با زرتشتیان چه كار كنیم كه گفتند با آنان مانند اهل كتاب رفتار كنید و زمانی كه اعراب ایران را فتح كردند و خواستند قراردادی ببندند در مورد زرتشت مانند اهل كتاب قرارداد بستند.

رئیس انجمن زرتشتیان شیراز با بیان اینكه این دین در جمهوری اسلامی طبق اصل 13 قانون اساسی به رسمیت شناخته شده است،‌ گفت: همیشه تعامل با مسلمانان در ایران بزرگ داشته‌ایم و امام رضا(ع) و امام جعفر صادق(ع) یكی از كسانی بوده‌اند كه به ما درس تعامل داده‌‌اند و جلساتی داشته‌اند و به ما یاد داده‌اند كه با جنگ و دعوا مسئله حل نمی‌شود.

وی با تصریح اینكه پیامبر زرتشت گفته است كه چه زمان جنگ و جدال از بین می‌رود و صلح پایدار در دنیا به وجود می‌آید، گفت:‌ مكان اصلی دین زرتشت یزد و كرمان است و در آنجا تعامل با مسلمانان بسیار زیاد است به‌عنوان مثال اگر می‌خواهند مسجد یا آب انبار بسازند یا حتی غذای نذری امام حسین(ع) بپزند از زرتشتیان كمك می‌خواهند و زمانی كه نذری امام حسین(ع) آماده شد اول برای زرتشتیان می‌آورند.

سهرابی با یادآوری اینكه پیروان زرتشتی با زبان دری صحبت می‌كنند، گفت: بسیاری از مسلمانان نیز با همین زبان با ما صحبت می‌كنند.

رئیس انجمن زرتشتیان شیراز اظهار كرد: به‌عنوان ایرانیان زرتشتی یاد گرفته‌ایم كه با افراد بزرگتر جامعه كه مسلمانان است با تعامل خیلی شرایطمان بهتر می‌شود تا با ستیز و دعوا و همچنین به‌دنبال حق‌بینی هستیم و امیدوارم چنین جلساتی ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

captcha