پژوهش‌های قرآنی به سمت نیازهای روز هدایت شوند
کد خبر: 3827648
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱

پژوهش‌های قرآنی به سمت نیازهای روز هدایت شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون آموزشی و پژوهشی دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز با بیان اینكه رویكرد این دانشكده پژوهش‌محوری است، گفت: باید تلاش كنیم تا پژوهش‌های قرآنی را به سمت نیازهای روز هدایت كنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدعلی همتی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز امروز، 25 تیرماه در بازدید از خبرگزاری ایكنا شعبه فارس گفت: متأسفانه‌های انجام كارها به‌صورت جزیره‌ای در حوزه قرآن و برخی حوزه‌ها مانند فقه نیز رخ می‌دهد.

وی با تأكید بر اینكه باید از فعالیت‌های یكدیگر اطلاع داشته باشیم، گفت: هر كدام از نهادهای قرآنی یك ظرفیت و پتانسیلی دارند كه می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده كرد.

همتی اظهار كرد: رسالت دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز تربیت دانشجویان قرآنی و تزریق آنان به جامعه است كه این رسالت مهمی در انقلاب اسلامی است.

وی با تصریح اینكه رویكرد دانشكده پژوهش‌محوری است، گفت: در دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز دانشجویان به دنبال خرید پایان‌نامه نیستند بلكه به‌صورت واقعی خود به دنبال تحقیق و پژوهش می‌روند یعنی در دانشكده دانشجویان پژوهش‌محور را تربیت می‌كنیم به طوری كه برخی از دانشجویان حتی مقاله هم می‌نویسند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز با بیان اینكه ملاك اول دانشجویان این دانشكده آموزش و یادگیری دانش و بعد از آن شغل است، گفت: البته منظور این نیست كه هدف دانشجویان دانشكده اشتغال نیست اما پیش از كار به آموزش قرآن اهتمام دارند.

همتی با تأكید بر اینكه باید تلاش كنیم تا پژوهش‌های قرآنی را به سمت نیازهای روز هدایت كنیم، گفت: به عنوان مثال در بحث سبك زندگی می‌توانیم پژوهش‌های قرآنی منطبق با نیازهای روز را انجام دهیم.

وی از خبرگزاری ایكنا درخواست كرد تا با این دانشكده ارتباط بیشتر و گسترده‌تری نسبت به قبل برقرار كرده و فعالیت‌های آن را به صورت هفتگی منتشر كند.
انتهای پیام

captcha