سواد رسانه‌ای با فرهنگ‌سازی به مطالبه عمومی تبدیل شود
کد خبر: 3827343
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵

سواد رسانه‌ای با فرهنگ‌سازی به مطالبه عمومی تبدیل شود

گروه فرهنگی ــ رئیس بسیج رسانه البرز گفت: سواد رسانه‌ای باید با فرهنگ‌سازی به یک مطالبه عمومی و جنبش مردمی تبدیل شود.

سواد رسانه‌ای با فرهنگ‌سازی به مطالبه عمومی تبدیل شود

ابراهیم نوروزی‌فر، رئیس بسیج رسانه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: سواد رسانه به‌عنوان ابزاری برای حمایت شهروندان در برابر آثار منفی رسانه‌های جمعی است که چارچوبی را جهت دسترسی، تحلیل، ارزیابی و خلق پیام‌ها به اشکال مختلف از چاپ گرفته تا اینترنت، فراهم می‌کند.
وی افزود: سواد رسانه‌ای رویکردی آموزشی است؛ چرا که سواد رسانه‌ای درکی را از نقش رسانه در اجتماع شکل می‌دهد و کسب مهارت‌های ضروری تحقیق و بیان عقاید شخصی را برای شهروندان در عصر جهانی شدن ضروری می‌داند.
نوروزی‌فر بیان کرد: بررسی فرایند آموزش سواد رسانه‌ای به شهروندان استوار بر دو هدف است، نخست آن که خواننده را در جریان مفهوم، اهمیت و ضرورت اجتناب‌ناپذیر آموزش سواد رسانه‌ای به شهروندان در عصر جهانی‌شدن قرار دهد و دوم آن که با ارائه نکات کلیدی این امکان فراهم شود تا با ژرف‌اندیشی و برنامه‌ریزی دقیق و سنجیده نسبت به آموزش سواد رسانه‌ای و استقرار یک نظام کارآمد تربیت شهروندی متناسب با ضرورت‌های عصر جهانی‌شدن در کشورمان اقدام لازم صورت پذیرد.
وی تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که امروزه رسانه‌ها، به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین ابزارها در زندگی افراد نقش مهمی ایفا می‌کنند. ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که‌ درک این مهم برای ما ملموس است و آن این که‌ رسانه‌ها به تدریج در حال افزایش نفوذ خود بر سبک زندگی افراد، آگاهی از واقعیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و شکل دادن به ارزش‌های شخصی هستند.
این مسئول با بیان اینکه سواد رسانه‌ای باید به مطالبه عمومی مردم جامعه تبدیل شود، افزود: باید در این راستا فرهنگ‌سازی‌های لازم را انجام داد تا به یک مطالبه جدی برای شهروندان جامعه تبیین شود و به‌صورت یک جنبش پرانرژی دنبال شود؛ چرا که کشور در جنگ رسانه قرار دارد، لذا همین کافی است تا افزایش آگاهی عموم‌ مردم و مجهز شدن به سواد رسانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز در پایان بیان کرد: امیدواریم با ترویج فرهنگ سواد رسانه‌ای و به تبع آن مطالبه‌گری درست، کشور را به بالاترین سطح ممکن برسانیم.
انتهای پیام

captcha