توجه به مشكلات واحدهای تولیدی؛ گامی عملی برای تحقق رونق تولید
کد خبر: 3827092
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶

توجه به مشكلات واحدهای تولیدی؛ گامی عملی برای تحقق رونق تولید

گروه سیاست و اقتصاد ــاستاندار فارس با بیان اینكه توجه به مسائل و مشكلات واحدهای تولیدی با جدیت در دستور كار قرار گرفته است، این مسئله را گامی برای تحقق رونق تولید دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 23 تیر در جریان افتتاح کارخانه گل پونه در شهرک صنعتی شیراز گفت: با توجه اینکه سال 98 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده، مدیریت ارشد استان توجه به مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و تشویق به ادامه فعالیت آن‌ها را با جدیت در دستور کار قرار داده است كه این مسئله گامی عملی برای تحقق شعار سال است.

وی با بیان اینکه کارخانه گل پونه فعالیت خوبی را آغاز کرده است، افزود: امروز به مجموعه‌ای سر زدیم که فعالیت آن تکمیل کننده زنجیره تولید محصولات کشاورزی به ویژه سبزیجات است که با سرمایه‌گذاری حدود 9 میلیارد تومان راه‌اندازی شده است.

استاندار فارس با تصریح اینکه نیمی از سرمایه مذکور با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه تامین شده است، به اشتغال 130 نفر در این کارخانه اشاره و تاکید کرد: بی تردید چنین واحدهایی که تولید را به سمت بهینه شدن پیش برده و سود آوری و بازار فروش داخلی و خارجی دارند باید مورد حکایت قرار گیرند.

رحیمی با تأکید بر اهمیت بازدید از واحدهای تولید و بررسی مشکلات و مسائل آن‌ها، اظهار کرد: شنیدن مسائل و مشکلات صنعتگران سبب خواهد شد در کارگروه‌های رفع موانع تولید و جذب سرمایه‌گذاری به رفع این مشکلات پرداخته و شاهد حرکت مثبت استان در راستای رونق تولید باشیم.

وی بیان كرد: سیاست کلی مدیریت ارشد استان فارس بر این است که کارخانه‌ها و واحدهای تولید فعال به ظرفیت اسمی خود رسیده و واحدهای نیمه تعطیل نیز به چرخه تولید بازگردند.

استاندار فارس یادآور شد: توجه به تشویق سرمایه گذاران و ایجاد تسهیلات در راستای ایجاد واحدهای تولیدی جدید نیز در دستور کار قرار دارد.

رحیمی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری استان در بهار 98 و 97 از 8.9 به حدود 7 و رتبه دوم استان در این زمینه گفت: به نظر می‌رسد فعالیت‌های مثبتی تاکنون انجام شده است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد با تلاش بخش خصوصی و همکاری دستگاه‌های اجرایی شاهد رونق هر چه بیشتر تولید در استان فارس باشیم.
انتهای پیام

captcha