بیمه منازل و اثاثیه 146 هزار نیازمند استان فارس
کد خبر: 3827081
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
در سال 98 محقق شد؛

بیمه منازل و اثاثیه 146 هزار نیازمند استان فارس

گروه اجتماعی ـ مدیر کل کمیته امداد استان فارس گفت: تمام منازل مسکونی و اثاث 146 هزار نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال جاری بیمه شدند.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس، محمد بذرافشان، مدیر کل امداد فارس امروز، 23 تیرماه اظهار کرد: بیمه کردن اثاث و منازل مسکونی مددجویان در مقابل حوادث غیرمترقبه، یکی از راهبردهای اساسی کمیته امداد جهت مدیریت بحران است که در همین راستا این اقدام از سال 95 تاکنون در دستور کار قرار گرفته است.
وی از بیمه منازل و اثاث 146 هزار و 554 خانوار تحت حمایت استان در سال 98 خبر داد و گفت: قراردادی با یکی از شرکت‌های بیمه‌ای جهت بیمه منازل مسکونی و اثاث مددجویان تحت حمایت این نهاد منعقد شده است که این قرارداد به مدت یکسال منعقد و پس از اتمام، برای سال‌های بعد تمدید می‌شود.
بذرافشان با بیان اینکه طبق این قرارداد منازل و اثاث مددجویان در مقابل بلایای طبیعی بیمه می‌شود، گفت: مددجویان همچنین می‌توانند از غرامت فوت و نقص عضو نیز بهره‌مند شوند.
مدیرکل كمیته امداد فارس از بیمه منازل و اثاث 146 هزار و 554 خانوار تحت حمایت استان در سال 98 خبر داد و افزود: طبق این قرارداد تاکنون 20 میلیارد و 517 میلیون و 560 هزار ریال حق بیمه پرداخت شده است.
وی با اشاره به سقف پرداخت تعهدات شرکت بیمه‌گر به مددجویان گفت: سرانه خسارت منازل مسکونی و لوازم برای خانوار های شهری 50 میلیون تومان (35 میلیون تومان برای ساختمان و 15 میلیون تومان برای اثاثیه)، برای خانوارهای روستایی 35 میلیون تومان (20 میلیون تومان برای ساختمان و 15 میلیون تومان برای اثاثیه) و همچنین 15 میلیون تومان برای غرامت فوت و 4 میلیون تومان برای نقص عضو بیمه‌شده اصلی(سرپرست خانوار) از موارد تعهدات بیمه‌گر در قرارداد منعقد شده است.
بذرافشان در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه سیل 5 فروردین امسال اشاره کرد و گفت: در 3 ماهه ابتدایی امسال تعداد 884 خانوار آسیب‌دیده در حادثه سیل و آتش‌سوزی‌های استان علاوه بر دریافت مساعدت‌های کمیته امداد به مبلغ 47 میلیارد و 620 میلیون ریال، از سوی شرکت بیمه‌گر نیز مبلغ 9 میلیارد و 918 میلیون و 740 هزار ریال به مددجویان خسارت دیده پرداخت شده یا در اسرع وقت پرداخت می‌شود.
انتهای پیام

captcha