برگزاری «جشنواره مقصوره» در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3824641
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴

برگزاری «جشنواره مقصوره» در خراسان‌جنوبی

گروه فرهنگی ــ مدیر کانون فرهنگی ـ هنری کانون بیت‌العباس(ع) بیرجند گفت: فراخوان دومین جشنواره عکاسی تخصصی و مردمی «جشنواره مقصوره» منتشر شد.

برگزاری «جشنواره مقصوره» در خراسان‌جنوبیمحمدحسین فروتنی، مدیر کانون فرهنگی ـ هنری کانون بیت‌العباس(ع) بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: دومین جشنواره عکاسی تخصصی و مردمی «جشنواره مقصوره » به همت کانون فرهنگی ـ هنری بیت‌العباس(ع) بیرجند و همکاری کانون کتاب و کتابخوانی نمایندگی آستان قدس رضوی بیرجند از 13 تیرماه سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر آغاز شده و تا 23 تیرماه سالروز ولادت امام رضا(ع) همزمان با هفته جهانی عفاف و حجاب و دهه کرامت برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با هدف حمایت فرهنگی از توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و تجلیل از کودکانی که به انتخاب و استفاده از چادر می‌پردازند، در دو بخش حرفه‌ای، تخصصی و عمومی، مردمی برگزار می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری کانون بیت‌العباس(ع) بیرجند بیان کرد: همچنین تولید منابع تصویری خلاقانه و الهام‌ بخش با موضوع عفاف و حجاب، از دیگر اهداف این جشنواره هنری و مردمی است.

فروتنی ادامه داد: شرکت در این جشنواره برای هنرمندان عکاس در بخش حرفه‌ای و تخصصی و برای همه علاقمندان در بخش مردمی مسابقه عکاسی جشنواره مقصوره فراهم است و علاقمندان می‌توانند در بخش مردمی با دوربین‌های خانگی و گوشی‌های همراه عکاسی و سه اثر را با موضوع عکاسی با چادر از دختران زیر 9 سال، تا 23 تیرماه سال جاری به شماره تلگرام 09155616385 ارسال کنند.

وی افزود: حضور دختران زیر ۹ سال با پوشش چادر در بازی، ورزش، جشن‌ها و مراسم شادی، اماکن تفریحی، اماکن مذهبی، اماکن فرهنگی، مهمانی‌های خانوادگی، در حال نماز، ارتباط با والدین و دیگر اعضای خانواده، ارتباط با دختران هم سال و ارتباط با پسران هم سال از جمله موضوعات و مضامین آثار ارسالی جشنواره است.

مدیر کانون فرهنگی هنری کانون بیت‌العباس(ع) بیرجند تصریح کرد: نتایج نهایی داوری دومین جشنواره عکاسی تخصصی و مردمی «جشنواره مقصوره »، 5 مرداد ماه سال جاری همزمان با سالگرد عملیات غرورآفرین مرصاد اعلام و جوایز برگزیدگان تا پایان مردادماه طی مراسمی با حضور هنرمندان و مسئولان فرهنگی اهدا خواهد شد.

فروتنی اظهار کرد: بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره جوایز در نظر گرفته شده برای بخش حرفه‌ای و تخصصی برای نفر اول؛ لوح افتخار و مبلغ یک میلیون ریال وجه نقد، نفر دوم؛ لوح افتخار و مبلغ هشتصد هزار ریال وجه نقد و برای نفر سوم؛ لوح افتخار و مبلغ پانصد هزار ریال وجه نقد خواهد بود.

وی یادآور شد: همچنین در بخش مردمی این جشنواره نیز به پنج عکس برگزیده هیأت داوران، پنج جایزه فرهنگی اهدا می‌شود.
انتهای پیام

captcha