انحراف خواص و مسئولان، سقوط جامعه را به‌دنبال دارد
کد خبر: 3824012
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹

انحراف خواص و مسئولان، سقوط جامعه را به‌دنبال دارد

گروه سیاست و اقتصاد - یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: انحراف خواص و مسئولان، موجب فقدان بصیرت و غفلت مردم نیز باعث سقوط هر جامعه‌ای می‌شود.

انحراف خواص و مسئولان، سقوط جامعه را به‌دنبال دارد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سلطان‌زاده، کارشناس مسائل سیاسی و بین‌المللی، صبح امروز، ۱۱ تیر ماه، در همایش افشای حقوق بشری آمریکایی، اظهارکرد: بیانیه گام دوم انقلاب، یک بیانیه جامع، کاربردی و نقشه راهی است که در بهمن ماه ۹۷ توسط رهبر انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صادر شد و مقام معظم رهبری با این بیانیه، راهبرد ادامه مسیر انقلاب را برای چهل سال دوم تبیین نمودند.
وی افزود: در سال ۵۷ مردم ایران ضربه سختی به آمریکا وارد کردند و در طول ۴۱ سال گذشته این کشور تلاش کرده تا با انواع و اقسام نقشه‌ها پاسخ این ضربه مردم ایران را بدهد، اما در طول این سال‌ها موفق نشده تا به هدف خود برسد، بلکه جمهوری اسلامی ایران باشکوه به راه خود ادامه داده و طبق بیانیه گام دوم انقلاب، هدف ایران حرکت رو به جلو است.
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در این بیانیه به موضوعاتی مانند تمدن اسلامی، جامعه اسلامی و جهانی شدن اشاره شده و همچنین این بیانیه مشحون از رفتار آمریکا بوده و یکی از مفاد این بیانیه شناسایی، شناخت دشمن و ترفندهای آن برای ایجاد راهبرد مناسب برای مقابله با دشمن است و برای این منظور باید توجه کرد که آمریکا برای خروج از برجام ۱۰ کار انجام داد که این مسیرها تاکنون گام به گام طی شده است.
سلطان‌زاده گفت: خروج از برجام در اردیبهشت ماه ۹۷، برگرداندن بخشی از تحریم‌ها، ایجاد کمپین جنگ روانی گسترده با هدف القای ناامیدی و دلسردی، القای سیاه‌نمایی مطلق، تلاش برای ایجاد یک طرح تابستان داغ در ایران، ایجاد نارضایتی با تمسک به مشکلات اقتصادی کشور و براساس آن ناآرام‌سازی جامعه، تلاش برای به صفر رساندن فروش نفت ایران در آبان ۹۷، تلاش برای ایجاد اعتصابات سراسری در بهمن ۹۷ و گام آخر جلوگیری از برگزاری جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از جمله ده اقدام آمریکا برای خروج از برجام است.
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: مقام معظم رهبری با یک سخنرانی هوشمندانه فرمودند که آمریکا در سال ۹۷ به‌دنبال جنجال و فریب بوده و در سال ۹۸ به‌دنبال اجرای طرح‌ها و عملی کردن نقشه‌هایش بود که این بیانات رهبری امسال با این اقدام آمریکا در نخستین گام تروریستی خواندن سپاه و گام بعدی برگرداندن تحریم‌های پتروشیمی نمود واقعیت پیدا کرد.
وی تصریح کرد: آمریکا با انجام همه اقدامات فریبنده و عملیاتی تاکنون توفیقی به دست نیاورده و تنها راه آنها درحال حاضر ایجاد جنگ روانی است، چراکه در طول دو سال گذشته برای آمریکایی‌ها ثابت شد که مردم ایران با همه نارضایتی‌ها و مشکلات اما هرگز درصدد براندازی حکومت نیستند، از این‌رو نقش جنگ روانی از این به بعد اهمیت پیدا می‌کند.
سلطان‌زاده گفت: همانگونه که رهبری فرمودند مردم ایران از مرحله سخت ۴۰ سال اولیه انقلاب عبور کرده و چهل سال دوم انقلاب به مراتب سهل‌تر از چهل سال اول بوده و امروزه مقاومت مردم در برابر فشارها جواب داده و فشارهای مقاومتی حکومت ایران نیز جواب خواهد داد و امسال برخلاف گفته برخی مبنی بر سال تهدیدها، سال فرصت‌ها برای ایران است.
وی تصریح کرد: برای این منظور از این پس هر کاری آمریکا انجام دهد، تنها سمبلیک بوده و تاثیری ندارد، برای مثال تحریم اموال رهبری و سرداران سپاه که هیچ اموالی در خارج از کشور ندارند، از جمله این اقدامات نمادین است.
سلطان‌زاده بیان کرد: آمریکا به‌دنبال منافع اقتصادی بوده و دنبال جنگ نیست، چراکه ترامپ به‌عنوان یک تاجر تنها هدفش افزایش تعداد گاوهای شیرده در منطقه است و برای این منظور آمریکا فقط سایه و شبح جنگ را می‌خواهد بر سر مردم ایران بیندازد، وگرنه آنها توان جنگ با ایران را ندارند.
وی افزود: ایران، پهباد آمریکایی را با موشک سرنگون و رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند و در جواب آمریکا تنها می‌گوید این کشور به‌دنبال جنگ با ایران نبوده و از لفظ صبر راهبردی استفاده می‌کند و این به معنی عقب‌نشینی آمریکایی‌ها است.
این تحلیل گر سیاسی گفت: انحراف خواص و مسئولان، موجب فقدان بصیرت و غفلت مردم نیز باعث سقوط هر جامعه‌ای می‌شود، برای مثال خوارج و داعشی‌ها با همه دینداری خود به دلیل نبود بصیرت دستشان به گناه و ریختن خون مسلمانان آلوده شد و امروزه هم اگر بصیرت نباشد، تاریخ مانند دوران حضرت علی(ع)، امام حسن و حسین(ع) تکرار شده و امثال عمر و عاص و یزید از این نبود بصیرت در بین عوام استفاده کرده و به پیروزی خواهند رسید.
انتهای پیام

captcha