هفدهمین جشنواره ملی شعر رضوی برگزیدگانش را معرفی می‌کند
کد خبر: 3823911
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
۲۰ تیرماه؛

هفدهمین جشنواره ملی شعر رضوی برگزیدگانش را معرفی می‌کند

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس زمان و مکان برگزاری مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی شعر رضوی را ۲۰ تیرماه در تالار حافظ شیراز اعلام کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، جلسه هماهنگی بین دستگاهی جشنواره ملی شعر رضوی امروز، 11 تیرماه به میزبانی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.

مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این جلسه با تشریح روند برگزاری جشنواره گفت: در دو سال گذشته جشنواره شعر اقوام ایرانی برگزار شد که اشعار و سروده‌های در مدح امام رضا(ع) با گویش‌های مختلف برگزار شد و با توجه به سابقه برگزاری جشنواره‌های مختلف میزبانی هفدهمین دوره از جشنواره ملی شعر رضوی به شیراز سپرده شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون جلسات متعدد داخلی و بین دستگاهی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره برگزار شده است، افزود: مراسم اختتامیه ٢٠ تیرماه با حضور شاعران برجسته، اندیشمندان، پژوهشگران، شخصیت‌های ادبی و هنری ملی و استانی در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین امیدی، دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان فارس نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های ادبی و هنری استان فارس و به ویژه نهادهای مذهبی برای حضور باشکوه چهره‌های شاخص ادبی و هنری در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی شعر رضوی که در شیراز برگزار خواهد شد، گفت: نهادهایی از جمله حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، نهادهای مذهبی و اعضای شورای دهه کرامت استان تلاش و همت خود را برای فراهم آوردن زمینه حضور چهره‌های شاخص و برجسته ادبی و به ویژه شعر آئینی به کار گیرند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان فارس همچنین بر ارتباط نهادها با دبیرخانه جشنواره ملی شعر مستقر در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد و افزود: عشق و ارادت به ساحت مقدس حضرت ثامن‌الحجج(ع) علاقه‌مندان بسیاری را برای حضور در مراسم اختتامیه به سالن خواهد آورد و در این میان شناخت و انتخاب مخاطبینی که بتوانند از این فرصت بهره‌مند شوند، بسیار ضروری است.

وی توجه به حضور جوانان در این مراسم را در تقویت باورهای دینی و انس و الفت با ائمه اطهار(ع) و به ویژه شناخت حضرت امام رضا (ع) موثر دانست و تاکید کرد: زبان هنر و شعر، زبان جذابی است که در قالب آن می‌توان به معرفی ابعاد شخصیتی و کرامات امام هشتم(ع) پرداخت و تاثیرپذیری آن در برخی اوقات از خطابه نیز بیشتر است.

همچنین غلامرضا کافی، دبیر علمی این جشنواره نیز گفت: این جشنواره در چهار قالب شعری رباعی، غزل، مثنوی و ٢ بیتی در بخش مسابقه ای برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه آثار شاخصی از سوی شاعران سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره رسیده است، افزود: پیش جشنواره جنوب فارس در شهرستان گراش در روز ١٥ تیر، غرب فارس به میزبانی کازرون در روز ١٦ تیر، شمال استان به میزبانی آباده در روز ١٧ تیرماه و شرق فارس به میزبانی فسا در روز ١٨ تیرماه برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha