‌برنامه‌های دهه کرامت آستان قدس رضوی در فارس تشریح شد/ فعالیت ۱۲ هزار خادم‌یار
کد خبر: 3823796
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

‌برنامه‌های دهه کرامت آستان قدس رضوی در فارس تشریح شد/ فعالیت ۱۲ هزار خادم‌یار

گروه اجتماعی ــ مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس به تشریح برنامه‌های ایام دهه کرامت این آستان در استان پرداخت و گفت: ایام دهه کرامت ۱۳۸ عنوان و ۶۵۰ برنامه زیر‌مجموعه این عناوین در سطح استان اجرا خواهیم کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، جابر مهدی‌یار، مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس امروز، 11 تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن گرامیداشت فرا‌رسیدن ایام دهه کرامت گفت: تلاش می‌كنیم تا هر سال برنامه‌های ایام دهه كرامت بهتر از سال‌های قبل برگزار شود.

وی افزود: اساس برنامه‌های دهه کرامت در سال جاری الگو گرفته از نظرات مقام معظم رهبری در ارتباط با گام دوم انقلاب است كه این بیانیه مأموریت عمومی جامعه است و در آن همگان مسئولیت دارند.

مهدی‌یار ادامه داد: در همین راستا آستان قدس رضوی دو برنامه محوری دنبال می‌کند با دو شعار محوری، یکی خدمت کریمانه که شعار آستان قدس رضوی است و دیگری شعار مهربانی به رسم اهل بیت(ع) كه شعار اختصاصی دهه كرامت امسال است لذا دو هدف اساسی یکی ارائه و توسعه فرهنگ رضوی و دیگری خدمت به محرومان را دنبال می‌كنیم.

فعالیت 12 هزار خادم‌یار رضوی در فارس
وی از فعالیت 12 هزار و 300 نفر خادم‌یاری رضوی در سطح استان فارس خبر داد و گفت: با همین افرادی كه به‌صورت افتخاری هم عمل می‌كنند خدمت كریمانه را رقم می‌زنیم.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس با بیان اینكه در موضوع‌های مختلف معیشتی، كارآفرینی، فرهنگی، پزشكی، قرآنی و غیره خدماتی را ارائه می‌دهیم، گفت: در ایام دهه كرامت هماهنگی با آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) صورت گرفته و با همكاری یكدیگر برنامه‌ها را اجرا می‌كنیم.

اجرای 138 عنوان برنامه
مهدی‌یار به تشریح برنامه‌های ایام دهه كرامت این نمایندگی در استان پرداخت و گفت: در ایام دهه كرامت 138 عنوان و 650 برنامه زیر مجموعه این عناوین در سطح استان اجرا خواهیم كرد كه یكی از مهم‌ترین برنامه‌ها اعزام خادمان حرم مطهر رضوی به تمام نقاط استان است كه این خادمان در برنامه‌های مختلف گردهمایی، مداحی، مدیحه‌سرایی، سخنرانی‌ها و غیره حضور می‌یابند.

وی، برنامه دیگر را اجرای برنامه «طریق‌الرضا» برشمرد و گفت: دوندگان مسیر جاده ولایت از مرز شلمچه به سمت حرم رضوی حركت می‌كنند كه بعد از عبور از خوزستان از طریق شهر سده اقلید وارد استان فارس می‌شوند كه این شهر قدمگاه امام رضا(ع) است و در آنجا برنامه مفصلی در زمان ورود این دوندگان اجرا خواهیم كرد.

برگزاری جشنواره «خدمت» از دیگر برنامه‌هایی بود كه وی از آن‌ها نام برد و گفت: در این جشنواره هر كسی طرح و الگویی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و غیرفرهنگی دارد می‌تواند ارائه دهد كه در حقیقت این جشنواره جایی برای حضور و بروز استعدادهای مبتكران است.

مهدی‌یار از برگزاری همایش علمی «طریق‌الرضا» در مرودشت در ایام دهه كرامت خبر داد و گفت:‌ در این همایش كارشناسان دانشگاهی مسیر امام رضا(ع) از مدینه تا خراسان و مكان‌هایی كه ایشان توقف داشته‌اند را مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می‌دهند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس اظهار كرد:‌ از دیگر برنامه‌های ایام دهه كرامت ویژه‌برنامه «رواق رضوی» است كه در تمام نقاط استان با مشاركت خادم‌یاران رضوی برگزار می‌شود و هر كسی هر نوع خدمتی كه می‌تواند به جامعه ارائه می‌دهد و در ذیل آن مجموعه نمایشگاه‌هایی برگزار می‌شود كه مراجعان در آنجا خدمات خود را ارائه می‌دهند و در 25 موضوع این برنامه را اجرا خواهیم كرد.

تشریح برنامه‌های بانوان
وی با بیان اینكه چندین برنامه هم برای بانوان در نظر داریم، گفت: یكی از این برنامه‌ها «معصومه‌های بهشت» است كه به‌منظور استعدادیابی دختران توسط امور بانوان انجام می‌شود و متناسب با استعدادهای آن‌ها نیز برنامه‌های مختلف اجرا خواهیم كرد.

مهدی‌یار همچنین از برگزاری جشنواره فرهنگ كارآفرینی برای بانوان به‌منظور خودكفایی خانواده‌ها خبر داد و گفت: یكسری نشست‌های معرفتی درباره مباحث اجتماعی و غیره با عنوان «برهان» نیز ویژه بانوان اجرا می‌كنیم كه این نشست‌ها از دهه كرامت آغاز و تا پایان سال ادامه دارند.

برپایی كرسی تلاوت در لارستان
وی در ادامه از برپایی كرسی تلاوت قرآن كریم با حضور قاریان برجسته ملی در لارستان در ایام دهه كرامت خبر داد و گفت: همچنین در این ایام اعزام زائر اولی‌ها و افرادی كه 35 سال به بالا داشته و بیش از 10 سال است به حرم رضوی مشرف نشده‌اند، داریم.

اعزام مزدوجین جدید و نیازمند به حرم رضوی، سخنرانی و اجرای سرودهای خاص امام رضا(ع) توسط نوجوانان، آماده‌سازی و ارسال گل از شهر خفر به حرم رضوی،‌ برپایی شب شعر رضوی در نی‌ریز و غیره از دیگر برنامه‌هایی بود كه مهدی‌یار از آن‌ها نام برد.

200 كلاس مهد‌الرضا در فارس‌
مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس اظهار كرد: یكی از برنامه‌های این نمایندگی توسعه كلاس‌های مهدالرضا(ع) است كه هم‌اكنون 110 كلاس در استان برپا می‌شود و بنا داریم آن را به 200 كلاس برسانیم.

وی اضافه كرد:‌ در سال گذشته یك هزار و 500 نفر تحت پوشش حمایتی برنامه‌های مهدالرضا قرار گرفتند و در سال تحصیلی 99-98 این تعداد را به 3 هزار نفر خواهیم رساند كه شروع كار را در ایام دهه كرامت با تربیت مربیان قرار داده‌ایم.

مهدی‌یار همچنین گفت: فراخوان خادم‌یاران را در دو مقطع هم برای آموزش بدو خدمت و هم بازآموزی انجام می‌دهیم كه برای آن برنامه‌ریزی مفصلی شده و در تمام شهرستان‌ها در ایام دهه كرامت انجام می‌شود.

به گفته وی، اجرای برنامه‌های ورزشی و سركشی از بیمارستان‌ها از سوی خادمان حرم رضوی و اهدای بسته‌های تبركی حرم رضوی، اجرای ورزش‌های زورخانه‌ای و غیره نیز از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.

فعالیت خادم‌یاران رضوی در استان‌های سیل‌زده
مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس در بخش دیگری از سخنان خود به تغییر تولیت آستان قدس رضوی اشاره كرد و گفت: تمام سیاست‌های دوران تولیت جدید همانند دوران تولیت آیت‌الله رئیسی است و تنها كاری كه اكنون بر روی آن متمركز شده‌ایم ارائه خدمات بیشتر در استان‌های سیل‌زده لرستان و خوزستان است كه در مباحث ایجاد شغل و بازیافت شغل‌های قبل فعالیت می‌كنیم.

وی بیان كرد: تاكنون بیش از 2 میلیارد تومان خدمات و امكانات به این استان‌ها ارسال كردیم و طبیعتاً این كار همچنان ادامه دارد كه توسط گروه‌های جهادی انجام می‌شود.

مهدی‌یار با اشاره به سیل شیراز نیز گفت: در آن ایام اقداماتی نظیر اسكان 6 هزار نفر در جاهای مختلف و توزیع مواد غذایی میان آنان داشتیم.
انتهای پیام

captcha