تعامل پلیس و مدرسه، آسیب‌های اجتماعی را برطرف می‌كند
کد خبر: 3822716
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵

تعامل پلیس و مدرسه، آسیب‌های اجتماعی را برطرف می‌كند

گروه اجتماعی ــ رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز معتقد است که تعامل پلیس و مدرسه آسیب‌های اجتماعی ‌میان نوجوانان و دانش‌آموزان را برطرف می‌کند.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد كماندار، رئیس آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز امروز، 5 تیرماه در دیدار با معاون اجتماعی پلیس فارس و كارشناسان آموزشی، با بیان اینكه با تعامل پلیس و مدرسه آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان برطرف می‌شود، گفت: مشکلات دانش‌آموزان در جو و فضای مدارس تأثیرگذار است که باید آن‌ها را شناسایی، ریشه‌یابی و تا حد امکان درمان كنیم.
وی بیان كرد: هرگاه والدین و معلمان استعداد كودكان و دانش‌آموزان خود را شناسایی كنند می‌توانند آن‌ها را در مسیر درست هدایت كنند.
كماندار با بیان اینكه معلمان اثر بخش در كیفیت و كارآمدی آموزش و پرورش تاثیرگذار هستند، گفت: معلمان باید استعدادیابی كنند و دانش‌آموزان مستعد را در مسیر درست هدایت كنند تا از آسیب‌ها در امان بمانند.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز اظهار كرد: درب مدارس به روی کارشناسان و مربیان آموزشی باز است و مشتاقانه از همکاری آن‌ها برای پیشگیری و به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی استفبال خواهیم کرد.
كاووس محمدی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس نیز در این جلسه ضمن معرفی و شرح وظایف ادارات این معاونت به ویژه در بخش آموزش همگانی، در زمینه نیازسنجی جوامع هدف و اولویت‌بندی جرایم و آسیب‌ها و ناهنجاری سخنانی ایراد كرد.
وی افزود: کارشناسان آموزشی به صورت تخصصی در زمینه آسیب‌های اجتماعی، آمادگی کامل برای برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی در مدارس را دارند.
این مقام انتظامی با بیان اینكه آموزش عملی برای دانش‌آموزان، قشر جوان و نوجوان خیلی مطلوب است، گفت: بهتر است برای اثرگذاری بیشتر، این آسیب‌ها در قالب داستان، تئاتر و برای گروه سنی کودکان به صورت عروسک گردانی و یا شخصیت‌های انیمیشنی نمایش و اجرا شود.
انتهای پیام

captcha