تبیین ابعاد مختلف «بیانیه گام دوم انقلاب» در جمع پزشكان فارس
کد خبر: 3822276
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

تبیین ابعاد مختلف «بیانیه گام دوم انقلاب» در جمع پزشكان فارس

گروه اجتماعی ــ رئیس بسیج جامعه پزشکی فارس از برگزاری همایش «بیانیه گام دوم انقلاب» با هدف تبیین این بیانیه در روز ۵ تیرماه جاری خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، فرخ بهارلویی، رئیس بسیج جامعه پزشكی فارس امروز، 4 تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» كه از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، گفت: این بیانیه وظیفه همگان را در قبال انقلاب، سنگین‌تر می‌کند.
وی با بیان اینکه این انقلاب، تنها انقلابی است که هنوز روی آرمان‌های خود ایستاده است، تاکید کرد: وظیفه همه است که مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی را مورد توجه قرار دهیم.
بهارلویی، دغدغه‌مندی درباره مسائل مختلف كشور و اهداف انقلاب را وظیفه اصلی هر مسئول دانست و افزود: به طور حتم دغدغه‌مندی مسئولان باعث می‌شود تا کارها بهتر اجرایی و عملیاتی شود.
رئیس بسیج جامعه پزشكی فارس با اشاره به اینکه گفتمان‌سازی در راستای توجه به «گام دوم انقلاب» باید شکل بگیرد، گفت: باید با چارچوب و نقشه رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)، ادامه دهیم و در این راستا همایش «بیانیه گام دوم انقلاب» با هدف تبیین این بیانیه در روز چهارشنبه، پنجم تیرماه از ساعت 13 و 30 دقیقه تا 15 با حضور دکتر متولیان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می شود.
وی، خوش‌بینی نسبت به نظام اسلامی، ایمان به خدا و اعتماد به ملت و همچنین امیدواری نسبت به آینده انقلاب را از مهم‌ترین بخش‌های بیانیه «گام دوم انقلاب» خواند و افزود: در راستای نقشه راه رهبری معظم انقلاب‌(مدظله‌العالی) و توجه به علم و پژوهش، بسیج جامعه پزشکان هم در بحث علم و پژوهش ورود پیدا کرده است.
بهارلویی ادامه داد: همچنین بسیج جامعه پزشکی توجه به بحث اخلاق را از دیگر اولویت‌ها می‌داند و تلاش برای معنویت‌افزایی در بین پزشکان را مورد توجه قرار داده است.
وی با یادآوری این مطلب که توجه به مناطق روستایی و کمتر برخوردار شهرها از تکالیف بسیج جامعه پزشکان است، گفت: پزشکان عمومی، پرستاران و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان در خط اول هستند و هفته‌ای یک‌بار به منطقه‌های محروم اعزام می‌شوند.
رئیس بسیج جامعه پزشكی فارس با تاکید بر اینکه تیم‌های تخصصی که شامل یک یا چند تخصص بعد از تیم عمومی وارد مرحله کار می‌شوند و کارهای تخصصی توسط متخصصان به طور ماهانه ارائه می‌شود، تأکید کرد: در همین راستا در مرحله سوم، بیمارستان صحرایی سالی 2 بار در فارس برپا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تیم‌های این بسیج، 15 روز در منطقه «اسماعیلیه» اهواز كه سیل‌زده بود فعالیت داشتند، افزود: برای لرستان و خوزستان فعالیت کردیم و آمادگی برای حضور در گلستان هم داشتیم.
رئیس بسیج جامعه پزشكی فارس تأکید کرد: در زمان سیل شیراز، منطقه ‌سعدی به 12 بلوک تقسیم و مشاوره و ویزیت انجام شد که سه تیم در سه ماه به سعدی اعزام شد.
وی از رسانه‌ها خواست که در معرفی خیرین، همکاری کنند، افزود: بسیاری از افراد نیازمند هستند که درمان آنها بین 500 تا 600 میلیون ریال هزینه بردار است که نیاز است خیرین همکاری کنند.
انتهای پیام

captcha